Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
13 besök idag (1928 totalt) |
Ett stycke BMW E36 Coupe i ovanlig Hellrot.
Det är dags att sälja bilen, då jag lägger fokus på tvåhjuligt motorfordon istället. Den är byggd för primärt Trackdays med väldigt mycket gjort på den. De senaste 3-4 åren har den mest stått, varmkört den på vintern i alla fall en gång och sen en kort sväng ut på våren för att den ska rulla något. Startar alltid direkt utan tvekningar. Senast den gick bana var Maj 2021. Besiktigad precis som den står 2025-04-18 utan anmärkning. Skattebefriad och nästa bess om 2 år. Det är en 325i från fabrik, har aldrig fått någon kommentar vid besiktning på att motorn är bytt (ser nästintill likadan ut). Jag har ägt bilen sedan November 2016 (stod på min pappa några av de första åren) och all ombyggnation har skett i min ägo så när som på M-front samt vingen. Det mest är gjort 2017-2018 om inte annat anges. Tysksåld bil, med vad med en brukare under 17 år i Norrland efter import. Sen hade den två snabba ägare innan jag köpte den. Då jag har bytt till M3 mätarhus är miltalen ändrade i papperna, karossen hade då gått 23 000 Mil när jag bytte och efteråt har den gått ungefär 800 mil. Nya mätarhuset stod på 16 183 mil, nu gått 16 956 mil. Det som är gjort i min ägo är nedan, men har garanterat glömt något.. Motor, monterad Maj 2019 (enbart gått på BF98 i min ägo): - M54B30. Totalt renoverad allt som går att göra utan att öppna den. Tätningar, remmar, vattenpump förstärkt med aluminium-hjul, svetsad mutter till oljepump, renoverad vevhusventilation, bränslefilter, ny gummibälg insug, motorkuddar, motorfläkt, termostathus + termostat, bränslefilter osv... - Fekzen box. Optimerad + höjt varvstopp 7000rpm, termostat öppnar tidigare runt 84 grader. - Schmiedmann högflödes sport grenrör med sport katalysatorer rostfritt - 1 mellandämpare och 1 bakdämpare. Fullflödes. - Öppet stort luftfilter Låter riktigt bra, gott muller på låga varv och skriker på högre varv. Växellåda, monterad Maj 2019: - ZF 5 växlad - Vill minnas att kardan är från M3. Ny hardyskiva. - Lättad M20 svänghjul, 6-puckad 240 mm sinterlamell + Sachs tryckplatta enligt recept från Mats Olli. Även modifierad växelgaffel därifrån + nytt urtrampningslager. - Mobimech byggd diff November 2020 helt renoverad. 3.73 utväxling med hög diffverkan. - Bytt hela spakstället till ett i aluminium (med shortshift). Nya gummibussningar i växel-länkage. Väghållning: - Förstärkt bakvagninfästningen med svetsad plåt mot karossen (M3) - H&R krängningshämmare 21 mm bak, fram 28mm. Justerbara. - Coilover Bilstein B16 PSS9 - Camber/caster-plattor fram Millway. - Camberstag bak Millway ledlager/uniball - Bussningar Strongflex Sport stora kittet fram och bak, samt Millway aluminium för främre fästet i bakre bärarm. - Fjäderbenstag fram aluminium - Fjäderbenstag bak stål - Styrväxel är en Yellow tag, 7852 974 712, vilket är en speciell som kom till E46 ZHP 330i. Googla för mer info. - Ny styrservopump, nya styrstag, nya gummibussningar i rattstång. Bromsar: - BMW E46 330i ok fram. Helrenoverade vid montering. - DBA T2 Skivor (slitsade) fram med Carbotech XP8 Belägg - E46 328i ok bak. Helrenoverade vid montering, 1 ok nytt från Budweg. - Borrade sportskivor bak med Ferrodo belägg - Stålomspunna bromsslangar bak - Från T-kors bak är det numera kopparrör sen 2017. - Ny bromssköld vänster bak 2023 Fälgar: - Original BMW E36 M3 Motorsport fälgar, 4st 17" 7,5". Yokohama Advan A048 225/47/R17 sitter på sedan 2018. Finns mönster om man vill åka upp det sista men har gått en del. - BMW E46 M-sport fälgar. Toyo Proxes Sport 205/40/R17 fram samt 225/45/R17 bak. Rullat ett par hundra mil gata inte mer. - Original fälgar finns med vill jag minnas, skall leta upp dem. Inredning: - Sparco Sprint V stolar, med slides. Fäste för offset av förarstol mot kardantunnel. - Mobilhållare Brodit. Fästet kan bytas att passa alla mobiler. - Alpine stereo med blåtand - Armstöd läder, riktigt fin - M3 mätarhus - M3 ratt sitter i idag, original 4-ekrad finns & en sport/racing ratt för bana. - Fixat lite rost i baljan och under batteriet 2017. Slipat, behandlat och lackat. - Framför växelspak sitter idag uttag för 3 extramätare (endast 1 används vattentemp). Original med ett fack medföljer. Övrigt - Hjullager bytta på alla 4 hörn. Även hjulnav bak. - Vita sidoblinkers - Dimljus ej monterade men följer med tonade + 1 klar. - Tonade baklampor - "Rocketbunny" vinge - Fläktmotstånd bytt (vanligt fel) - Skickar med några extra tändspolar (begagnade), 3 drivaxlar varav 1 läcker lite, ny olja till diffen samt lite andra delar. Som ni förstår har jag ner oerhört mycket tid och pengar på den här bilen över alla år. Men den är givetvis inte fläckfri och jag vill sälja med ärligt samvete: - 1 femma rost-bubblor på vänster dörr, 2st på höger dörr. Några bubblor på höger bakskärm samt nedre kant baklucka. Höger sidotröskel lite tillknycklad fram. Lite rost kring lyftpunkterna. - Spacklad framför vänster bakhjul av tidigare ägare. - Litet hål i mitten av baljan bak. Vid körning i regn kommer lite vatten in och lägger sig i botten av baljan. - Klarlack släpp på taket - Fick rekommendation av besiktningen att byta ett bromrör bak - Innertaket hänger. - Bakstöt något bränd runt avgas, saknar den svarta plasten längst ner. - 1-2 sladdar i motorhuven för givare skulle kunna dras om snyggare. - Jag hade rekommenderat att skärma av luftfiltret. - Bromsar bör ses över då den stått ett tag och rullat en del på det den står på. Vet att beläggen är slut bak. JWB268 heter den, står på Hisingen Göteborg. Pris: nu SÄNKT PRIS 102 000 SEK. Diskuteras med seriöst intresserad. Vänligen hör först av er på mail eller skicka ett SMS så ringer jag upp vid tillfälle. 073nio - 49sju879 fille.h@live.se ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Felix He n d ef ors Stockholm BMW E36 Coupe M54B30 Subaru Impreza GT - 00 såld |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
13 besök idag (1928 totalt) |