Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
19 besök senaste veckan (531 totalt) |
8hp70 låda
Hej kloka rejsamedlemmar Letar 8hp låda till min e90 med m54 motor. Det verkar dock inte så enkelt att bara ta vilken 8hp70 låda som. Vad ska jag ha och vad bör jag tänka på? _________________ Mikkel Laursen - E46 coupe -01 - E30 coupe 325 -89 - E90 -08 |
Hur har du tänkt styra den?
Har du en ecu som kan styra den eller tittar du på något separat system? Jag har Canformance TCU till min och mjukvaran är smidig att jobba i tycker jag. Adapter för växellådan finns exempelvis på domiworks. _________________ Rickard Wiberg Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass Instagram: @rickardwracing |
Hej
Tänkte använda turbolamik. Tänker mest när man letar annonser verkar den lådan även finnas på Dodge? Och vissa skriver att den är till RWD. Jag är med på att man måste fixa med adapter och så _________________ Mikkel Laursen - E46 coupe -01 - E30 coupe 325 -89 - E90 -08 |
Ja turbolamik är trevligt och folk verkar nöjda med det.
För mig så var det tillgängliga adaptrar som avgjorde vilken låda som jag valde. Sedan går det såklart att tillverka något eget om man kan alternativt be exempelvis domiworks ta fram en adapter om den inte redan finns. Kör du med turbolamik så behöver man inte tänka så mycket på om mjukvaran är kompatibel då man inte använder växellådans egna styrenhet, som man gör med exempelvis maxxecu och cantcu. Har man en 8hp för 4wd så har den en fördelningslåda i bakkant på växellådan. Det går att byta den delen, men det är smidigare att välja rätt från början. Finns en bra Facebook grupp för 8hp konvertering och sen så finns det en del bra identifieringsavsnitt hos domiworks, Canformance, maxxecu. _________________ Rickard Wiberg Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass Instagram: @rickardwracing |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
19 besök senaste veckan (531 totalt) |