Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nybörjarsvängåkaforum
![]() |
9 besök senaste veckan (219 totalt) |
Är i färd att köpa coilovers till en Aston Martin Vantage. Naturligt val för mig är normalt sätt Bilstein alternativt KW och kanske framförallt Öhlins. Alla dessa har stuckit kraftigt i pris och eftersom bilen till största del kommer att gå i vanlig trafik och bankörning kommer i andra hand så sneglar jag på BC racing coilovers som kostar mindre än halva priset. Runt 18000 SEK för en uppsättning från USA som är modifierade för att passa bilen. Motsvarande KW kostar strax under 50 000 SEK och Öhlins ligger nog något högre än så om man vill ha deras R&T.
Min fråga är om BC racing är en klassisk du får vad du betalar för dvs att jag får köpa stötdämpare två gånger istället för en? Vad är forumets erfarenheter? ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Är BC racing bättre än det du har idag - mest troligt, är Öhlins bättre än BC racing - skulle nog svara garanterat så. Efter att bytt från origanal sport på min Miata till Gaz Gold så tyckte jag att de senare var himmelriket för gata och bana, sedan sprang jag på en uppsättning Öhlins R&T till ett allt för bra pris för att avstå, insåg därefter ganska snabbt hur fel jag hade haft med "himmelriket" så när min Cayman skulle få coilovers var det inget snack om saken även om det kostade, blev Öhlins direkt. Särskilt så efter att ha lyssnat på Dr Väghållning https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Tror du säkert redan har koll på detta dock! /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||
Jo risken är väl stor att slippery slope börjar igen nu..... ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Allt har ju med syfte att göra. BC verkar poppis för driftig, och flera andra speciella syften.
"Öhlins" säger ju inte så mycket generellt, precis som många andra märken. Att köra med TTX-36or till vardags blir snabbt en besvikelse om du inte serar den med de intervall som krävs. R&T är mycket mer lämpade för allroundbruk, men du offrar en del möjligheter. Enklaste är att trampa i kända stigar (dvs kopiera från nån som det bevisligen fungerar för) Ibland går det att extrapolera från andra tillämpningar, men det är du som tar risken. Ska du trampa egen stig så se till att ha tillgång till utvärdering och ombyggnad. |
||||
![]() |
Nybörjarsvängåkaforum
![]() |
9 besök senaste veckan (219 totalt) |