BMW E46 Årsmodell 2001
Till salu nära färdigställd kaross från E46 Ci med målet att tävla i långlopp.
Vad som särskiljer karossen är en kraftigt modifierad hjulupphängning med dubbla A-armar i alla fyra hörn, indirekt är karossen och modifikationen perfekt för ett team som söker en lite annorlunda bil med förutsättningar. Säljes pga. tid och resursbrist.
Chassi
Base: BMW E46 chassis (stripped and reinforced)
FIA-homologated roll cage (pre-certified, built according to Appendix J)
Racing bucket seat [Sparco], FIA 8855-1999 or 8862-2009
6-point harness [Sparco], FIA-approved
Suspension & Handling
Double wishbone geometry in all corners
Push-rod suspension in the rear
Pull-rod suspension in the front
Designed for 1:1 (wheel movement:spring compression)
Two way adjustable dampers from Gaz shocks
Custom subframe in the rear
Engine: [M54B30]
Engine is overhauled and several critical items have been upgraded:
Oil pump gear
New chains for camshafts and oil pump with new tensioners
Water pump impeller
VANOS serviced
Baffles in the oil pan
BMW M50B25 intake for better flow
Port matched cylinder head intake ports
Oil filter cover ready for oil cooler
Oil cooler supplied separately
New thermostat
New main belt provided
New main belt tensioner
Most sealing and gaskets are exchanged
Power output: [231 hp approx.original] Estimated to reach 260hp with new intake, exhaust and custom mapping of ECU
ECU: MaxxECU Street [not mapped]
Cooling: Cooling system has not been assembled → New owner
Exhaust:
Stainless steel exhaust manifold
Stainless steel 100 cell 3" full flow race catalysator
Stainless steel 3" full flow rest of car
1 round muffler under drive shaft
1 oval muffler in the rear (not welded)
All connections done with 3" V-clamps
Gearbox: 5-speed manual
New bearing bearing
New slave cylinder
Differential: LSD - 3.38/3.91 ratio
Motorsport brake setup: Brembo calipers (Porsche 996 / Boxster S) with BMW M3 CSL front discs in the front and E46 M3 discs in the rear
Det återstår en rad artiklar eller funktioner kvar för att kunna köra bilen såsom
dra elen och mappning av ECU:en, bränsleledningar och installera kylsystem med mera.
Installerat är också en helt ny vindruta. Mycket artiklar medföljer.
Priset är lite vad det är, ser bud som ett skarpt alternativ. Direkta materialkostnader är över 200kSEK om detta projekt till dagens datum (oräknat arbetstid, lokalhyra med mera) så ser gärna ett pris som motsvarar i proportion till bilens lite annorlunda karaktär och kostnader för bygget. Reservations pris om 100 000 SEK.
// Vänliga Hälsningar
Fredrik Jansson