Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2025-07-24 LM Society Open Pit lane Ljungbyhed
5 besök senaste veckan (243 totalt)
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006

Trådstartare
2025-07-24 LM Society Open Pit lane Ljungbyhed

TACK!
Till alla!
27 år av LM Society Open Pitlane avlöpte smidigt som vanligt och lyckat blev det dessutom.
Till och med väderguden lyssnade, och spelade oss spratt hela dagen....när vi kände några droppar, så slutade det. Otroligt.
Det var varmt!
Stämningen runt i depå och ute på banan var fantastisk och kommenterades av många.
Någon enstaka grymt var det när "någon" trots allt hade adrenalinet igång och körde om... ha ha ha. :-) Det blir så oavsett vad vi säger, alltid lite lite dogfights och markeringar om "vems bil som är snabbare".
Men, på snyggt vis. Men viktigt är att som banchef, såg jag inget under hela dagen som var i kategorin fult.

Runt tälten var det gott med både kaffe och frallor på morgonen, episkt goda burgare och en "nyhet" som jag avskrev som tramsig, tills det snabbt visade sig att jag hade fel. Va?
Jodå, det var en röd och blå Is-Slush maskin som blev populär.
Mycket populär blev den och när solen stod högt, blev den till och med otroligt populär, trots färgerna och mycket socker!
Till och med jag fick krypa till korset, det var gott och mycket läskande.
Event manager Ulf med Hugo och Jan-Olof Support fick ladda nytt flera gånger. :-)
Ja, allt ingår i priset och är du hungrig eller törstig, bara att suga i sig. Inget klydd, som vi säger i Skåne.

Ja ja ja, bilar i fokus!
Som vanligt mycket blandat. Från många nya väldigt dyra bilar, till både enkla och avancerade hemmabyggen.
Mest motorstarka vagnen var vinröda Chevan. Bromsad till 1500 hk. 800-1000hk med dagens låga boost. Ja jäklar vilket tryck. Och LJUD, vet inte hur man beskriver det. Tyst, till laddtrycket kom, turbodammsugare max.
Men, han var klart tidigast på att bromsa.

Flera av de riktigt snabba körde träningstider på låga 57 s. Den hemmabyggda Volvomotoriserad "S7an" nosade på blanka minuten och körde om flera Porschar med en mycket fjunig ung herre bakom ratten.
Strax före 16-tiden så fick en herre Johan med en gul Lotus till en tid under 57. Skarpt!

Många bilar? NEJ. Det var väldigt mycket körtid och flera av stammisarna saknades.
Desto bättre för de som var på plats.
Tack Lars Wåhlin för dina bilder!
Jag kompletterade med några egna.

Hörby
Här sen Sep 2006

Trådstartare
Bilder

Klicka för större bilder!

Hörby
Här sen Sep 2006

Trådstartare
Den populära maskinen.