Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
21 besök senaste veckan (282 totalt) |
Honda Civic 1982 blivande glassätarbil
För ett par år sen köpte jag den här. Det var tänkt som reservdelar till historic rallybilen men den var för fin... Så den får vara som den är. I princip helt rostfri med patina i lacken. Jag köpte den uppe i Lycksele. Tog den på släp till vårt ställe i Jämtland för att efter lite provkörning besluta mig för att köra den hem till Gotland. Det gick kanon. Besiktning på vägen, och den fick nån anmärkning på ett parkeringsljus, det var det enda. Fick beröm över hur fin den var under. Nu har den stått nåt år men jag plockade fram den häromdan och tänkte att nu ska den besiktigas. ![]() ![]() ![]() ![]() Tanken är att den får vara vår sommarbil och kommer att uppgraderas lite pö om pö. Den var llite fjurig att hoppa igång men efter att ha bytt soppa, fixat jorden mellan motor och kaross och lite startgas hoppade den igång fint. Den fungerar riktigt fint i motor och växellåda. När jag fick hem den måste de otroligt torrspruckna däcken bort så det blev andra fälgar och nya däck. Från 155-13 till 195/45-16 blev bra. Enorma hjulhus som gör att 16-tummarna sitter som en smäck! Ena bakbromsen ligger på så det måste fixas innan besiktning. Sen, som vanligt börjar det spåra ur i huvudet... Det vore det ju kul med en engineswap framöver... Jag köpte ett original motorpaket till rallybilen av en kille i Eskilstuna för ett par år sen. Han hade monterat en CRX-motor i sin otroligt fina 82:a. Det såg ut som från fabrik! Tänk att gå från 60 ystra ponnies till 100 pigga! _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
21 besök senaste veckan (282 totalt) |