Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Impreza WRX STi Type-RA V-Limited (3.0 H6) - 00
167 besök senaste veckan (653 totalt)
Professorn
Eken
Här sen Jun 2021

Trådstartare

Hej!

Dagen är nu kommen att göra en intressekoll på bilen jag ägt i nästan 9 år.
Kommer nog ångra detta många gånger, men har insett att livet är för kort för att inte prova olika typer av bilar (min plånbok klarar bara 1...).

Bilen i grund och botten är en mycket sällsynt variant av GC8 Imprezan, en Type-RA (Race Altered), som har mycket gobitar från fabrik såsom 4.44 utväxling, LSD helical diff (ställbar), kort styrväxel, 1190kg och lite annat. Effektfördelningen ger 65% bakhjulsdrift vilket är mycket trevligt för att få bilen levande på banan. Vad jag vet så finns det bara 1 i Sverige av denna modell.

Jag har konverterat bilen till ha att en boxer 6:a (EZ30R) på 3 liter istället för den sedvanliga 2.0 turbon för att få en mer "race" känsla istället för rallykänslan i turbomaskinen. Jag tycker det har varit helt klockrent, roligare att köra samt mer driftsäker på samma gång.

I skrivande stund inga fel på bilen, förutom att det är en spricka i plasten på inre handtaget passagerarsida. Beställt ett nytt

Lite snabba specs (mer info på PM):
* Type-RA V-Limited spec från fabrik
* 11.000 mil
* 3.0L EZ30R renoverad och sotad
* Portade och renoverade toppar
* Haltech Elite 2000, egen plug play härva för att enkelt kunna ta ut motorn vid behov
* E85 / 98 flex fuel
* Behandlade drev i växellådan bättre hållbarhet
* Flera vingar, både original RA STi och original S201
* 4 uppsättningar fäljar (inkl spikdäck)
* 1 extra motor (fungerande), 2 extra toppar utöver det
* Fint avgas rostfritt byggt med vband, olika typer av ljuddämpare kan väljas.
* Ej bänkad men runt 300-320hk med E85
* Bra regpapper, OK att besiktiga med denna motor då den ej är reggad med motorkod eller motorstorlek. Testade att bessa senast för en månad sedan, fick endast nedslag på CO värde.

Vid intresse kommer vi överens om bilen levereras med originalinredning eller med sportstol och ratt etc.

Pris: 200.000kr blankt eller byte mot något kul.

Franken - Subaru Impreza GT3 H6
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
167 besök senaste veckan (653 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande