Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
70 besök totalt |
2025-08-23 - MSCC KM4 - Sturup Raceway
Klass: Roadsport A Plats: Sturup Raceway Väder: Skiftande sol och molnigt, ca +15°C och lätta vindar Hade avanmält mig eftersom jag trodde jag kört motorn varm, skickade ut ett rop på hjälp och konkurrenten Magnus tog sig an att se hur det stod till. Det var inte så allvarligt som jag trodde så jag fick anmäla mig igen (mer information i biltråden). Det var få anmälda så MSCC komprimerade och körde fler klasser samtidigt, det blev till en halvdag som blev stressig i mellan passen. Man måste ju hinna äta och tanka också... Jag kopplade inte av släpet och gjorde kväll vetandes att det skulle regna på natten. Väderprognosen såg ändå lovande ut så jag monterade inte på regndäcken, räknade med att det skulle vara torrt till kvalificeringen. Fri träning 1: Det var blött och jag fick släpp på utvarvet så jag tog det lugnt. Vi var 5 i min klass, jättekul! Ett torrt spår började synas i slutet av träningen och jag fick inga bra varvtider, officiella resultatet registrerade inga tider på mig men enligt loggern blev bästa varvtiden 1:23,35 på varv 6 (av 9). Fri träning 2: Det var i princip torrt men jag tog det lugnt och satte inga bra tider. Körde bara 5 varv (1:19.368 på varv 4) så jag skulle hinna fika innan tidskvalificering 1. Tidskvalificering 1: Det var helt torrt och nu var det allvar, fick bra tider men hade trafik mot slutet. Körde 10 varv, på varv 7 kom snabbaste varvtiden, 1:10.609. Allt för dåligt jämfört med Hans som var 3:e snabbast i klassen men en bra bit bättre än Dan som var 5:e. Tidskvalificering 2: Bärgningar gjorde att vi fick ett kortat tidskval. Jag körde 9 varv och snabbaste varvtiden kom på 4:e, 1:09.782 (ca 0.3 sämre än personbästa) vilket säkrade startplats 4. Tävling 1 (8 varv): Håkan i bilen framför mig gjorde en dålig start, jag gjorde som vanligt fel och låg kvar bakom. De 2 bakom mig hängde inte med men jag hängde med Håkan ungefär halva tävlingen men mot slutet blev det en lucka. Satte nytt personbästa på varv 4, 1:09.078 och det var ungefär 0.1 efter Håkan:s bästa varvtid. Jag slutade på 4:e plats i tävling 1. Tävling 2 (10 varv): Håkan gjorde en dålig start igen men denna gång stod han snett framför mig och jag var före honom in i första kurvan. Sebastians bil läckte bensin i spåret framför mig in i första kurvan och jag avvaktade och släppte förbi Håkan som också körde långsammare. Ut på andra varvet släppte jag om Elias som kör i samma klass som Håkan så han kunde försöka haka på. Efter några varv släppte jag förbi Niels som kör i en ännu snabbare klass. Elias körde inte ikapp och jag låg kvar och tog det lugnt in i mål, bästa varvtid blev 1:12.299. Efter tävlingen berättade Dan att han också läckte bensin och bröt, jag tyckte väl att han försvann allt för fort ur backspegeln. Gick i mål som 4:a och blev till och med varvad så det målet kunde jag inte hålla. Hann inte med att ta bilder, bara kvällsregnbåge och morgonhimmel. Videon är från tävling 2. Tack till Ellens Agentur, en gåva på 700 kr (50 kr/poäng) skänks till Gunnar Nilssons Cancerstiftelse. ![]() ![]() _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
![]() |
Eftersnack
![]() |
70 besök totalt |