Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2087 besök totalt |
Ledsen att jag skriker men nu är det skarpt läge.
![]() Imorgonkväll skulle jag behöva rulla ut bilen ur garaget. För direkt efter jobbet på torsdag bär det av till ringen. Tyvärr verkar det svårt att klara av, bilen är nämligen okörbar. Anledningen till det är att jag klantat mig. ![]() I brickinhandlingssyfte så tog jag med mig en av muttrarna som håller fast stötdämparens cylinder i camberplattan. Någon gång därefter har jag slarvat bort den. (Suicide smiley here please!) Mao har jag bara en mutter, för att komma ur garaget behöver jag förstås två, en till vardera dämparen. Jag har i Stockholm varit hos 15 järnhandlare inkl. Sifverts på Lindhagensgatan. Jag har varit hos lika många bilfirmor inkl. BMW. Dessutom har jag varit hos Konis svenska agentur i Kista, Stötdämparexperten och Stockholms Stötdämparverkstad. Ingen av dem hade rätt kaliber. Några av de kan prestera en mutter men i dimension 22mm. men en sådan passar tyvärr inte. Den måste vara 19mm för att jag skall få på en hylsa så att jag kan dra åt muttern och med en 22:a får ingen hylsa plats.... Är det någon som har en M14 med gradvinkel 1,5 på gängorna som dessutom är nätta 19mm? Jag köper den med glädje. Snälla hör av dig om du har en mutter att avyttra. 070/383 09 51 el. 08/25 98 11 el. mikael@regnell.se Nürburgring.... ![]() En förhoppningsvis förklarande bild... ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Behövdes den imorgon sa du?
Annars finnes nämnda tingest, dock i beg form, här hos mig... om det är en originalmutter vill säga. Mkt underligt att BMW inta hade en. ![]() |
||||
SMART! ![]() |
||||
Extrem nödlösning ur mitt huvud just nu.
Köp 22mm muttern. Ta sedan en större mutter som har så pass stor gänga att den går fritt över kolvstångens gängade del. Svetsa den större muttern på M14 muttern och vips så kan du dra åt M14 muttern med hjälp av den större muttern och en större hylsa som går fritt med hjälp av höjden som "paketet" bildar. Detta är en snabb fundering på hur du kan göra. Det går nog att finlira med tanken och få till det. Åka kommer ud att göra om du vill! ![]() Hoppas bara du förstår hur jag menar. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Nej, men dyrt när man kommer in och har väldigt svårt att dölja hur bråttom man har för att få muttern.. Helt plötsligt är samtliga maskiner fullt belagda med jobb och personalen har gärna tagit ut komptimmar och gått hem för dagen. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Att tillverka en mutter på en dag är inte bråttom ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Beror på vilken verkstad man går till.. Kom inte till Milenko i Hallstahammar. ![]() ![]() ![]() Lite OT: Mystiskt att när jag kollade denn tråden första gången så var Kristians inlägg som första svar. AL och Pär hade vad jag kunde inte svarat då. Konstigt konstigt.. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
Kära vänner. Tack för alla goda tips och råd. Det är fantastiskt vilket gensvar man får *tårögd*
Jag är en kontorsråtta, att svetsa eller gänga (i metall ![]() ![]() MEN, det har redan löst sig. Janne Ekehage ringde efter sju minuter och har redan dragit förbi garaget. Expresspost imorrn. ![]() ![]() 20 sek efter att Janne och jag talat färdigt ringer Lasse Falk...vad säger man? Endast att jag hoppas kunna återgälda någongång... *tårögd* ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Du har rätt... Bakom alla trevliga människor som bildar rejsa.nu finns ett fantastiskt nätverk. En bank av kunskaper, möjligheter (och prylar). ![]() ![]() |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2087 besök totalt |