| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 1980, byggs om till 951och sfro regg.
|
167 besök idag (167 totalt) |
|
Hej! Efter en del sug som sista åren och en del inspiration från Plastis här på forumet så kom jag hem med en 924 från -80 även det för några månader sedan. Planen är att en kopia på Plastis bil men mer för gata, så en del kommer ändras, målet är SFRO regga troligtvis blir amatörbygge? 🤔 Grundplan = Volvo 5:a BMW F8X Fram/bakvagn 8hp70 låda. Längre än så här har jag inte tänkt. Kanske får ge upp innan 🤪🫡 [/img] _________________ Lars Gustavsson |
|
Intressant bygge, kul val av motor. Saabmotorn gör ju ungefär samma sak som den motorn som redan sitter där från början, Volvomotorn bjuder ju på ett klart annat ljud så det känns ju klart mer värt besväret
Inte funderat på någon roligare framvagn än när du ändå kapar å har dig? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
|
Bak fick jag hjälp, att tillverka nya infästningar som jag sedan har svetsat fast i bilen.
Jag hoppas jag fått den rätt i både höjd och längsled, men adhd kickade in ner jag rev ner bilen så glömde sätta ut lite referenser att mäta i mot 😅
_________________ Lars Gustavsson |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
|
167 besök idag (167 totalt) |