| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Karossnurra / Karossvagga med snäckväxel
|
17 besök idag (213 totalt) |
|
Då jag börjar få platsbrist hade jag tänkt att sälja min karossvagga med snäckväxel. Köpte den här till ett projekt för närmare tio år sedan, men fick aldrig tummen ur att sätta igång med den renoveringen och har således aldrig ens monterat upp en bil i den. Utan den har fått ligga på lagret och vänta på rätt projekt. Den tidigare ägaren byggde custombilar av jänkartyp (dvs, tunga klossar) och ställde ut på Elmia (och hade dessutom vunnit) och han var tvärnöjd med den. Minns att det inte gick att pruta ett öre... Märket är Pela, men karossvaggan har utgått ur sortimentet sedan dess. Den stora finessen med just denna (och vilket är anledningen till att jag köpte den) är att den har en "steglös" snäckväxel som gör att du kan ha bilen i exakt vilket läge som helst (och lätt kan snurra runt den för hand). Har även de vanliga hydraulkolvarna för att lyfta osv. Det verkar var EXTREMT svårt att hitta något liknande idag, så jag vet inte exakt vad de kostar. Om jag inte missminner mig (men tar ej gift på detta) så har jag för mig att nypriset för tio år sedan var runt 19'995:-. Bifogar en bild på delarna när jag hade hämtat hem den (får plats i uppstyckat tillstånd i en Volvo V70!).
Pris: Vet ej, kom med något rimligt bud. _________________ Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg. |
![]() |
SÄLJES
|
17 besök idag (213 totalt) |