| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Opel Speedster
|
18 besök idag (1111 totalt) |
|
Hej! Skriver en annons här som lite förtur innan jag om ett par dagar lägger ut den på blocket! Säljer nu en vänsterstyrd Opel Speedster 2.2 16v kompressor. 4956 mil. En bil som är i bra skick trots ålder, grymt snabb, snygg och ruskigt rolig att köra! Den är väldigt påkostad. neranför kommer lite info: 1. Öhlins Coilovers, topplagringar från millway, bussningar från millway. allt monterat, inställt och cornerweightad av millway. 2. Eaton M62 Kompressor. 3. Uppgraderat insug GM motors. 4. KN luftfilter 250 mm. 5. MMG performance Race Aluminium charge Cooler. 6. 100mm spjällhus ifrån GM - LS. 7. Bosch el vatten pump med flip switch. 8. 2x Bosch racing kylfläktar samt racing kylare, minns ej storlek men håller stadig temp även vid bankörning en varm sommardag. 9. Teflon bräsleledningar, förberett för etanol. 10. 1 Bars map sensor. 11. Catchcan för växellåda och motor. 12. Powerflex bussningar motorfästen. 13. Powerflex bussningar länkarmar. 14. Bakre diffusor MMG performance. 15. Opel Speedster Cup Front Splitter 3 piece. 16. Större sido scoop. 17. Stone guard Kolfiber MMG performance. 18. 50% grövre krängningshämmare. Inställningen är nu på 2 utav 5 lägen. 19. Custom Rostfritt avgassystem. 3'' 100 cells race katalysator. 20. Racing Grenrör 4 till 1 kollektor 44mm, man hör kompressorn tydligt, låter ruskigt gött. 21. AP racing broms-ok med hardclap kolvar runt om. 22. Ferodo slitsade skivor runt om. 23. AP racing 1144 mintex belägg runt om. 24. Stål omspunna bromslangar, PFC RH665 DOT 4 Racing Broms vätska. 25. Lättare främre och bakre kaross, väger ungefär hälften så mycket som original. 26. Racing aluminium bränsletank, lättare än original. 27. Team Dynamics Motorsport fälgar, utmätt storlek för opel speedster. 16'' fram, 17'' bak. 28. Toyo r888 däck runt om. 2 nya bakdäck Toyo R888R är beställda. 29. Sachs organisk race koppling, lätt trampad. Inte gått mer än 7 mil sedan den blev bytt. 30. lättat svänghjul monterades samtidigt som kopplingen uppgraderades. 31. Opel speedster turbo vinge. 32. Hardtop i lättat glasfiber. Inköpt och lakerad tillsammans när bilen lackerades. 33. modernare 4 kanalers ABS ECU från lotus. mycket pålitligare och bättre prestanda än original 2 kanals. 34. 4 nya mätare i bilen, laddtryck, bränsletryck, oljetryck och oljetemp. Vattentemp syns på instrumentpanelen. ny växelspaksdamask skinn (ny original) 35. radio med Bluetooth etc. bästa musiken i bilen är kompressorn och custom avgassystemet. Delar som följer med utöver bilen vid köp: 1. Softtop med nya vajrar. 2. Harness bar. 2x 4 punks bälten. 3. LSD diff. 4. Extra motor. är på ett motor stativ. 5. Racing topp. bara 4 tillverkade av GM motors eller något liknande, ska vara ruskigt bra och till och med lämpa sig för drag racing. 6. Alla original delar följer med. 7. Extra belägg o lite annat. Info om bilen: Endast 4950 mil. Bilen är lackerad i min ägo till metallic lacken ''son of a gun grey'' utav en lackerings firma i Varberg. Innan dess förstärktes glasfibern på vissa kända svaga punkter samt extra värme sköldar mot avgassystemet monterades. ingen ljud isolering eller styrservo. Rattas ändå enkelt då bilen är så lätt. Vi lyckades klocka bilen via OBD2 + gps app som ska vara bra på 3.78 sec 0-100. Bilens storlek, jag själv är 181cm 97kg och får plats enkelt i bilen trots att den är så liten. Väldigt billig driftkostnad: betalar 8 900 kr i helförsäkring samt 1129 kr i skatt. Reservdelar är också billigt tack vare att mycket delar är opel, bromsskiver och belägg är relativt billigt. Nackdelar: Maxat bredden på framdäcken för bättre grepp och bromssträcka så tar i svagt vid inneskärmen vid fullt rattutslag, inte värre än att det låter lite. Små visuella detaljer med slitage, golvskydds mattan på förarsidan är sliten, enstaka plast detaljer i kupen har slitage, och kyl vätskebehållaren ser visuellt slitet ut. bilen är över 20 år gammal men allt annat är i bra skick. Bilen har fått enstaka stenskott efter lackering, pratade med en rekondfirma och dom sa att det gick att fixa smidigt. Vätskor: Kendall GT-1 ultimate synthetic olja. PFC RH665 bromsvätska. Jag har ägt bilen sedan 2019 i min och förra ägarens ägo servad innan påställning varje år, bytt alla filter, olja osv så den är fullt redo att köras. I min ägo så har jag endast kört bilen 500 mil. En del är gjort i min ägo men majoriteten av förra ägaren. Bilen har original 870 kg torrvikt, i detta fallet har bilen upgraderats med bättre delar samt lättad. Jag har inte vägt bilen men tidigare ägare plockade ner bilen och lättade den rejält samt att i min ägo så hade den lättats ca 40 kg i bara delar, vad är torrvikten nu? inte en blekaste men om man skjuter från höften så kanske 790-800kg? Anledningen till att jag säljer bilen är att jag helt enkelt knappt har tid att köra den längre, bättre att någon annan körglad människa får njuta av allt vad denna bilen har att ge! istället för att en sån här pärla bara ska står och samla damm. Besiktigad, skattad och påställd, Bara att tuta och köra! Pris? i jämförelse ligger det ute en orginal, 5400 mil på blocket för 250 000 kr. Skicka gärna frågor eller bud via Mail eller telefon 👍🏼 Mvh Fredrik Andersson Freddrik.andersson@hotmail.com 070 580 56 88
_________________ Fredrik Andersson |
||
|
Ja men den är trevlig!
Den är besiktigad i min ägo sedan 2019 utan anmärkningar. Om du är intresserad av att köpa bilen och vill veta mer om den så hör av dig via telefon eller mail. Freddrik.andersson@hotmail.com 070 580 56 88 Med vänlig hälsning, Fredrik _________________ Fredrik Andersson |
||
|
Re:
Du har mail nu. _________________ T 0 N Y J 0 N S S 0 N Grace, Space and Pace. |
||
|
_________________ Pontus Palm |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
18 besök idag (1111 totalt) |