| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
E36 AWD S58 Turbo
|
213 besök idag (408 totalt) |
|
E36 AWD S58 Turbo
Hej allihopa, jag har sett många coola bilar på rejsa över åren och tänkte dela med mig av mitt nya bygge. Detta kommer att vara ett långtidsprojekt och kommer att börja bygga om 1-2 år men tanken är att designa hela bilen i CAD innan jag börjar bygga på riktigt. Då hinner man tänka igenom allt noga och man slipper göra en massa fel, jag tror att det kommer att spara mig både tid och pengar i längden. Planen är en fyrhjulsdriven E36 Coupe med S58 och 8HP76X växellåda. Bakvagnen är från en G80 M3 och framaxel kommer förmodligen bli en modifierad E46 xi eller en helt custom framvagn kan också vara ett alternativ. Projektet är fortfarande i ett tidigt stadie och detaljerna kommer att klarna upp under projektets gång.
_________________ Johannes Melkersson |
|
Är nog ganska smart att planera väl, har erfarenhet att man ofta får bygga om både en och två gånger när man höftar lösningarna.
Blir det ren race bil eller skall den gå på gatan också? _________________ Christian Svensson BMW E39 540 - Vinterbilen. Z4M Coupé - Sommar bilen. E31 850 - Eviga projektet. |
|
Kul bygge, 330xi framvagnen är rätt lätt att få dit, men en tung historia som kräver lamelldiff fram för att fungera bra utan spinnande innerhjul.
Mvh Erik wedlund _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
E36 AWD S58 Turbo
|
213 besök idag (408 totalt) |