Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Bilder från helgen 18-19
1, 2   >>
4496 besök totalt
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Bilder från helgen 18-19

Här kan ni studera lite fina bilder från helgen. Många svenska bilar.

http://www.nurburgring.be/

http://www.soete.com/ring/18-09-2004/

http://www.jwhubbers.nl/ring/trip33/trip33b.php

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Strängnäs
Här sen Apr 2004

Nämen titta... jag fick vara med på bild oxo

Skrapmärkena på nummerplåten ska inte diskuteras

Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Eftersom du skiver detta utgår jag att hemresan gick bra trots buckliga fälgar!

Kul att ses och extra kul att tjejen din också gav sig ut! thumbs up

hopeless
Strängnäs
Här sen Apr 2004

Jodå... Efter X-antal redbull landade vi faktiskt i Puttgarten redan på natten mellan måndag/tisdag, närmare bestämt kl 3... inte riktigt det som var tanken... Men det finns ju ett hotell där så vi tänkte att alltför dyrt kan det väl inte vara om man bara ska sova några timmar..... yeah right... 180 euro per natt! >

Så vi lyckades vika oss relativt dubbla och sova i miatan i några timmar tills vi tillsammans med Peeter stod först i kön till pråmen
Ett stort tack och även till peeter som offrade lite lastutrymme till några flak öl thumbs up

Annars kan jag väl summera uppresan med att vibrationerna mellan 130-140 km/h vande man sig vid, men var inte alls roliga så det gick väl mest i 120 hela vägen.... i en miata innebär det 4000 rpm

Hon är nu inne på att köpa en egen miata och följa med ner till i vår

Mvh Fredde

Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Trådstartare
hOpeless skrev:
Hon är nu inne på att köpa en egen miata och följa med ner till i vår
Mvh Fredde

"Du lyda Tonys råd och flytta ihop med denna där!" thumbs up

180 Euro - hua lien - det ser ju rätt tråkigt ut också!

Vi Ringen-farande svenskar tycks vara ett hårt släkte. På nedresan körde vi från Stockholm vid åttatiden på kvällen och var framme vid tiotiden på morgonen - enda sömnen var en 30 minutes på sofforna på färjan och det man lyckades få i passagerarstolen.

En annan rejsa medlem tog en liten lur i dragbilen på en långtradarparkering efter Autobahn.

Vad gör man inte för att vå köra på

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Är det här eftersnackstråden?

Min ringenhelg blev inte riktigt som jag tänkt mig.
Inledningen var lysande. I strålande fint septemberkvällsväder hakade jag efter jobbet i torsdags en A8 med bråttom-attack hela vägen från Sthlm till N-köping. Därifrån fick jag chansa själv. Nere i Jkpg lite tidigare än beräknat vidtog sportstolstillpassning vid 21:30. Det var tänkt att ta 10 min men tog 3½ timme. Klart senare än beräknat avverkades därefter Småland och i rask takt även Danmark. Solen började gå upp och utanför Bremen hade trafiken avtagit såpass att den vita fina frifartskyltarna inte kunde förnekas längre. Fullt var budet och fullt gick det, i ca. 50 sek. Sedan sade åtminstone ventilerna (kanske är det värre?) upp sig. Avfart från Autobahn och iväg till en BMW-handlare. Där sade de att de inte hade haft en så rolig bil att meka med på länge. Så de två verkstadscheferna släppte det de hade i händerna och satte igång. Efter en stund fann de att den saknade komp. på 4:an.

Försäkringsbolaget sade då ok till hem-trp. av bilen och billigaste resa för mig och min kompis hem. Den kom vi överens med f-bolaget om att den skulle gå via Koblenz och Franfurt-Hahn med Ryanair. Ett helvetsj-vla flygbolag som inte släppte mig ombord på planet för jag hade inte mitt pass i handen. Faxad kopia av passet, Schengenavtal och svenskt körkort spelade igen roll.

Så det blev firstclass (7800:- enkel resa) med Lufthansa hem via den riktiga Frankurtflygplatsen. Där förstod varken den tyska gränspolisen eller SAS/Lufthansa vad det där med pass skulle vara bra för?

Det var därför en ganska tilltufsad ringenresenär som landade på Arlanda i söndags natt. Slutsats: Ringen är en giftig älskarinna.
Bilen kommer hem i slutet av nästa vecka. Då skall toppen rivas så snart som möjligt. Då får vi se hur det står till? Man kan ju tycka att om den ändå skulle lägga av så kudne den ju gjort det på hemvägen??

Ringenkörandet gick väl ok men man var ju ganska stukad mentalt. Farsan, brorsan och en del av brorsans komspisar hade flugit ner - enkom för att åka med mig. Men farsan hade hyrt en 316i Touring. Så jag tog med dem på iaf sub10 min. varv.
Jag har varit på Ringen ett antal gånger men aldrig fastnat på bild. Men nu, när man kommer i en 316 Touring fastnar man? Hur kommer det sig? Kanske var det de "underbara" Bridgestone "ut-å-dansa" Turanza som skrek så vackert att fotorgrafen var tvungen att plåta?

In action: http://www.soete.com/ring/18-09-2004/pictures/img_4056.html

stockholm
Här sen Maj 2004

BTG jag lider med dig, kan inte ha varit kul.

I våras sprängde jag ett r-däck på ringen vid lunch tid första heldagskörningen. > Det blev inte många varv kört.

Som sagt många gånger känner man kärlek men även hat.......kärlek till denna ring.

Stockholm
Här sen Feb 2003

Nu blev jag inte alls avis ,

Jag blev kvar hemma den aktuella helgen pga ett husköp, så det är inte synd om mig.
För nu har jag inga fritidsproblem........

Men om det finns några pengar och tid över nästa år så kommer hela familjen,
Grabben är då nästan 1,5 år så då är det väl dax att visa honom vad en Tysk luftkurort är!

Grattis till alla som var där och fick lite frisk luft ( tråkigt det där med toppen BTG )

Btg: 9:04:8
Scuderia Hanseat våren -09
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Lite spridda bilder:

Tankning innan ventilsallad...

100 oktan, kanske därför flärparna inte orkade? (Nej, det tror jag inte)

BMW auf Wildeshausen thumbs up

Kö av från banan upp till Gantryn!

Inte så nogräknad...

Hotellägarens banleksak (frun kör just in bilen i garaget, han håller nervöst bebisen. )

Födelsedagsbarnet!

Bitte ein Bit!

Rött!

Trångt var det!

Strängnäs
Här sen Apr 2004

Här har ni mina bilder från helgen som var... Dom flesta av svenskarna finns nog med... dock var jag och kameran väldigt osams under större delen av tiden vilket tyvärr har lett till alltför suddiga bilder

http://barrud.mine.nu:9494/Nurburgring%20-%20September/index.html

om någon av er andra som var nere har bilder av miatan så hör gärna av er

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

hOpeless skrev:
Här har ni mina bilder från helgen som var... Dom flesta av svenskarna finns nog med... dock var jag och kameran väldigt osams under större delen av tiden vilket tyvärr har lett till alltför suddiga bilder

Det var mycket bra bilder tycker jag. Du måste ha tagit dig till en del kul ställen?

Strängnäs
Här sen Apr 2004

Citat:
Det var mycket bra bilder tycker jag. Du måste ha tagit dig till en del kul ställen?

Tack!

På torsdagen innan allt satte igång gick vi från Breidscheid ända upp till "fel sida" av Adenauer Forst... Trevlig promenad om än i uppförsbacke

Sen så blev det en hel del bilder runt schwalbenschwanz och även runt pflanzgarten II och III.... Det blir så när man lyckas avskräcka sig själv från att köra på ett tag...

Hatzenbach lärde jag mig att hitta till förra året när jag var där i en merca welt-klasse
Vi stod även och tittade en hel del uppför quidellbacher höhe... men "glömde" dock att fota bilarna som nästan lyfte
måste dock nämna att bilarna i CHC (eller vad det nu hette) som körde på lördags förmiddagen inte lyfte ett smack!! hur nu det gick till...

Hur man tog sig upp till hohenrain kom jag plötsligt ihåg med tanke på hur man genade över nordslingan när det var F1 på GP-slingan för två år sen:)

När vi gick upp på Antoniusbrücke så stod vi riktigt felparkerade på stora huvudvägen

Min snurrning på första varvet gjorde att det var roligare att fota ett tag än att köra, men det var en nyttig lektion i vilket fall som helst :woot:

Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

hOpeless skrev:

Min snurrning på första varvet gjorde att det var roligare att fota ett tag än att köra, men det var en nyttig lektion i vilket fall som helst :woot:

Jo så länge man lyckas hålla sig ifrån räckena, så är det helt ok!

hopeless
Strängnäs
Här sen Apr 2004

Citat:
Jo så länge man lyckas hålla sig ifrån räckena, så är det helt ok!

Hade ju faktiskt en meter tillgodo på högra sidan av banan och sen en halv meter tillgodo på vänstra sidan

Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003

Re: Är det här eftersnackstråden?

BTG skrev:
Min ringenhelg blev inte riktigt som jag tänkt mig.

Jag lider verkligen med dig! Denna Ringen-resa har vi ju pratat om sedan, åtminstone, i julas...
Kändes lite kymigt att inte kunna erbjuda dig skjuts hem till Stockhom, bilen var FULL! Vin - plenty, R-däck - plenty!

-Önskar att du fått plats, för hemresan var seeeg! Hade gärna tagit med en "bei-fahrer"!
Vi får ladda inför nästa års resa (resor! ) Då ska förhoppningsvis min nyligen införskaffade lekbil (320iS) vara klar med bur/stolar/6p-bälten!

BMW M3 E92 -10
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Är det här eftersnackstråden?

Nicke_1 skrev:
Kändes lite kymigt att inte kunna erbjuda dig skjuts hem till Stockhom, bilen var FULL! Vin - plenty, R-däck - plenty!

Ingen fara alls - det vet du! thumbs up

Slåtte
Här sen Nov 2002

hOpeless skrev:
Citat:

Tack!

På torsdagen innan allt satte igång gick vi från Breidscheid ända upp till "fel sida" av Adenauer Forst... Trevlig promenad om än i uppförsbacke

Sen så blev det en hel del bilder runt schwalbenschwanz och även runt pflanzgarten II och III.... Det blir så när man lyckas avskräcka sig själv från att köra på ett tag...

Hatzenbach lärde jag mig att hitta till förra året när jag var där i en merca welt-klasse
Vi stod även och tittade en hel del uppför quidellbacher höhe... men "glömde" dock att fota bilarna som nästan lyfte
måste dock nämna att bilarna i CHC (eller vad det nu hette) som körde på lördags förmiddagen inte lyfte ett smack!! hur nu det gick till...

Hur man tog sig upp till hohenrain kom jag plötsligt ihåg med tanke på hur man genade över nordslingan när det var F1 på GP-slingan för två år sen:)

När vi gick upp på Antoniusbrücke så stod vi riktigt felparkerade på stora huvudvägen

Jag och Gunnar gjorde en del kulturvandringar också, först stod vi vid Breidscheid när vi anlände in genom Adenau, tydligen körde vi inte den "normala" vägen in mot Nürburg som alla andra svenskar gör. Sedan tog vi oss bort mot Bergwerk, ganska lättillgängligt när det går en traktorväg alldeles intill. Brünnchen och Pflanzgarten räknas väl knappt i sammanhanget. Allra sist gick vi från Quiddelbacher Höhe till Aremberg och tillbaks på båda sidor av banan, ganska snårigt bitvis...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

hOpeless skrev:

om någon av er andra som var nere har bilder av miatan så hör gärna av er

Såg att ni också var uppe och tittade på utsikten i borgen, men det är ändå förvånansvärt vad lite man ser av banan där uppifrån...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Nürburgring
Bilder från helgen 18-19
1, 2   >>
4496 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande