Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1150 besök totalt |
Om hastighetsbegränsningen i Breidscheid.
Hur har ni ställt er till hastighetsbegränsningen över bron i Breidscheid, nonchalerar ni den, eller följer ni den. ![]() Jag visste inte hur jag skulle ställa mig till den, vissa av varven sänkte jag farten, men dom flesta verkade strunta i den. Den enda jag såg som sänkte hastigheten över bron var M3 Ringtaxin, jag undrade vad hon hade för sig när hon bromsade ner innan bron, ![]() För när du är på bron så ser du fotografer som står på h-sida efter bron, och du vet ju inte om det är någon bland dom som har en radarkamera, för det är ju inte roligt om dom står och väntar på dig vid avfarten vid Pit stopen med en böteslapp. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
Jag frågade om hastighetsbegränsningen på biljettkontoret när jag köpte årskortet.
Då sa dom att den bara gäller när av-/påfarten i Bredisheid är öppen och det brukar vara på helgerna. Under helgen så släppte jag av lite först och kollade om någon verkade stå där och mäta hastigheten. Men jag såg ingen och såg många som struntade i hastighetsbegränsningen. Så då gjorde jag det också! ![]() Jag gillar ju att dra på över bron!!! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
Samma här, var lite avvaktande först, men det verkade som om ingen brydde sig så då var det bara att hålla kolla på utfarten efter bron. Ett varv kom det faktiskt ut några motorcyklar precis framför, men de släppte förbi oss efter Ex-Mühle.
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
Sist jag var där i somras stod det en drös med poliser och plockade folk innan avfarten. Folk var uppenbarligen duktigt snopna när man får böter på en bana. Följ hastighetsbegränsningen - åtminstone första varvet...
_________________ Rickard Franklin Volvo V50 T5 -06 Yamaha FZ6-N -06 ![]() |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1150 besök totalt |