Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1203 besök totalt |
Vilken klass för racing med äldre bil?
Vilka klasser finns det för tävling med äldre bilar (typ 60-tal), vilka modifieringar får man göra, samt i vilka måste bilen vara reggad/besiktad? ![]() Har nämligen visas planer som innefattar en importerad bil från USA, som det är lite för mkt jobb med att regga. Orginal är det dock inte direkt en banbil, men kanske, som ett långtidsprojekt, på sikt kan bli en lite oväntat syn på närliggande banor ... ![]() |
||
RHK:s Historic Standard och Standard Ny finns ju, beroende på om den är byggd före eller efter 65. Fast i alla fall den förra är väldigt hårt uppstyrd vad det gäller modifikationer.
SSK Classic (tror jag den heter) är väl ett lite friare alternativ. och så har du SLC V8-klassen... Ingen av ovanstående kräver reg-papper, bara vagnsbok. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
_________________ ![]() |
||
då kan man direkt konstatera att mina planer enbart ryms i SLC V8 ...
såhär står det i reglementet "15. Hjulupphängning Extrafästen tillåtna. Fjädrars material, antal, typ och mått fritt. Stötdämpare fria, antal får ej ändras. Infästen får ändras. Stabiliserings stag och bussningar är fria. Stag och bussningar får bytas eller ändras." frågan lyder; får man byta hjulupphängningar helt? (såvida man inte har fler än org. antal stötdämpare) |
||
Med tanke på hur det ser ut under Butterfly:s Nova skulle jag tro det. PM:a Fredrik SLC, så kan han säkert sätta dig i kontakt med sina besiktningsmän.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
|
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Tack! Borde ha tänkt på det! ![]() Dock funkar inte sidan som länken som "historisk ny" länkas till från Racinghistoriska Klubben. Någon som vet nåt om detta? Var på Knutstorp idag (ERF-Final) och få då höra att det reglementet är under omarbetning?! Någon som kan bekräfta eller dementera? ![]() SSK Classic verkar annars kul! Ganska fritt så länge det är prylar som användes på racebilar från den tiden. Mao, känns som min bil platsar utan mods överhuvudtaget! ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1203 besök totalt |