Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
2798 besök totalt |
Detta är min banbil som enbart ska användas för nöjesåkning i framtiden, den har vart min bruksbil i några år men ska nu användas i endast ett syfte......att ha kul!
![]() Det som ska göras med den är: Motorbyte eller mer trim, bättre väghållning(originaldämpare=tokslut), större och snyggare fälgar(15" astra gsi original nu) med r-däck till bankörning, bättre bromsar bak(trummor nu), glasfiberstolar, glasfibermotorhuv och en ny lack. Sen blir det säkert lite andra roliga prylar ![]() Bilmodell: Opel Astra GT Årsmodell: 1993 Motor: C20NE motor trimmad med: Enem A7 kam, högkomps kolvar (11,5:1), Irmscher insug, Lexmaul extraktorgrenrör, Pipercross Vectorfilter, Simons 2" sportsystem och lite avgasbandage. Viktbalanserat vevaxel och svänghjul (Nyrenoverad motor). Xe block. Uppgraderade spridare Kraftöverföring: F16 låda med F20 koppling. Bromsar fram: EBC turbogroove skivor, Greenstuff och ev Redstuff för banan. EBC bromsvätska. Silver lackade ok. Bromsar bak: EBC bromsbackar (jo, de sitter fortfarande trummor bak). EBC bromsvätska. Silver lackade trummor. Chassie fram: Sänkt 35mm. Fjäderbenstag från Lexmaul. Chassie bak: Sänkt 35mm. Exteriör: Rieger Infinity frontspoiler på modifierad original stötfångare med dimljus, modifierad Rieger Infinity grill, Irmscher sidokjolar och bakvinge, bakstötfångare från 95:ans Astra med Lumma kjol, Astra GSi takvinge, bakljus och motorhuv, vita frontblinkers och 9-5 sidoblinkers, M3-speglar, glasfiberframskärmar, borttagna sidolister och strålkastar spolare, lackade dörrhandtag och tonade rutor. Interiör: Lättad, bara framstolarna och övre instrummentpanelen kvar. Autometer oljetrycks mätare i kolfiber fäste vid a-stolpen. Alu-pedaler från Sabelt, OMP Corsika mocka ratt och 2fast 2furious växelspaksknopp. Brandsläckare. Lack: original Magmaröd. Fälgar: På gatan: Borbet BS 7,5*17" ET 35. På banan: Astra GSi originalfälg 6,5*15" Däck: På gatan: 205/40-17" Dunlop SP Sport 9000. På banan: Yokohama 008 (tillsvidare). Övrigt: Huvlyftare från JF motorsport. En av få Astra GT i Sverige. _________________ Pontus "Widde" Dalgärde Kör blå Astra GSI. 2014 Kinnekulle Ring: 1.03.63 |
![]() Tjena tjena Pontus! Kul att du har hittat hit med! Hoppas du fortsätter att rasta din Astra på banorna såsom du har gjort de senaste åren iaf! ![]() Din 8 ventilersmotor är en riktig 16v dräpare, samt köra kan du med... så på med lite schyssta dämpare och sånt så kommer jag få det svettigt i min backspegel! ![]() ![]() Lite nyare rdäck på lite bredare fälgar än Astra GSi original skulle göra den gott! _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
Har saknat den där Astran i år, ser fram emot att sen den igen, med nya specs kanske?
![]() |
Uppdatering! Nu när min tid på Högskolan snart är över så börjar de klia i bankörar fingarana. Så Astran kommer att få komma ut på grönbete i sommar i en budget variant. Blir nya väghållnings- och bromsgrejer till vårträffen på Lunda den 19 maj med OSC. Sen får vi se vad som man hinner få på bilen till 2 dagars träffen på Kinnekulle som är sommarns höjdpunkt. En "rallyspec" motor har också inhandlats, den kommer nog inte i på ett tag då det lär läggas lite pengar på den för att få den att gå fullt ut så att säga
![]() Här kommer en bild de nya ljusen på och som bilen står just nu. ![]() _________________ Pontus "Widde" Dalgärde Kör blå Astra GSI. 2014 Kinnekulle Ring: 1.03.63 |
Nu är denna till salu! Bud!
http://www.Opelsportclub.com/forums/ _________________ Pontus "Widde" Dalgärde Kör blå Astra GSI. 2014 Kinnekulle Ring: 1.03.63 |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
2798 besök totalt |