Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-09-26 HPC på Sviestad FILM (Del1 + Del2) | 5325 besök totalt |
Film från HPC:s banträff på Sviestad 2004-09-26
Del1 (27 min: 165MB): Mirror 1 /Tack till Charly från "HPC"/ Del1 Mirror 2 /Tack till olof från "HPC"/ Del1 Mirror 3 /Tack till Gustav från "rejsa.nu"/ Del1 Del2 (31 min: 193MB): Mirror 1 /Tack till Charly från "HPC"/ Del2 Mirror 2 /Tack till olof från "HPC"/ Del2 Mirror 3 /Tack till Gustav från "rejsa.nu"/ Del2 Hos Charly kan max 15 st tanka samtidigt. Hos olof kan max 10 st tanka samtidigt. Spar ner filmen på din hårddisk innan du försöker spela upp den! Filmen är kodad med DivX 5.2.1 ---> Ladda ner DivX Codec 5.2.1 Återigen: Kritik tål jag om den är positiv! _________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||||
|
||||
Var på filmen tänker du på? (lättast är väl att ange tid in på filmen) Kul o se Benci!!! _________________ Magnus Thomé |
||||
5,05 6,45 7,20 8,14 Men som sagt jag har aldrig kört där, sen är det svårt att avgöra om det är full tempo eller inte??? Men jag kan ha fel _________________ --VVTS-- |
||||
5,05 - Håller undan för bil bakom som han håller på att släppa förbi
6,45 - Bilen framför kör fel, fotobilen bättre 7,20 - ? Vet inte var du menar? 8,14 - om du menar ner mot och genom tajta kurvan innan rakan så är det som det ska. Undrar man inte och frågar man inte så kommer man ingen vart _________________ Magnus Thomé |
||||
- 5,05 - Håller undan för bil bakom som han håller på att släppa förbi Benci: Stämmer bra det. Jag försökte hitta så många filmobjekt som möjligt. Även om det innebar att jag var tvungen att sakta ner ibland. Som du kanske har lagt märke till det, så lättar jag på gasen ibland och några gånger växlade jag upp på 4:an när jag låg bakom, allt för att behålla motivet i bild. - 6,45 - Bilen framför kör fel, fotobilen bättre Benci: Stämmer igen, jag har faktiskt pluggat på spårvalet innan, dessutom var inbromsningen utkonat där villket bilen framför struntade i. - 7,20 - ? Vet inte var du menar? Benci: Fattar inte heller vad du menar, det är mitt i rondellsektionen och jag håller spåret enligt manualen. - 8,14 - om du menar ner mot och genom tajta kurvan innan rakan så är det som det ska. Benci: Menar du återigen Torparsvängen, så skall man bromsa ut mot skogen.
Körde inte riktigt på max, men klart snabbare än på Kinnekullen. Jag filmade varje sekund som jag körde villket ger en viss återhållande effekt, tänk om man skulle göra bort sig, då finns allt på band Jag klockade mina tider från videobandet och fick det till ca 1min 14sek. Hade en hel drös varv runt 1:14,5s _________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||||
Intressant med varvtider på Sviestad är att de aldrig går att jämföra pga en enda sak, nämligen chikanen på rakan. Bara att någon av konerna står någon decimeter annorlunda påverkar varvtiderna ordentligt.
Men det gör inget, det är en skitkul banan att köra vilket som _________________ Magnus Thomé |
||||
När jag körde där så körde vi genom bergskurvan och vek sen in i rondellen.
Jag hade studerat spårvalen här lite snabbt och jag tyckte inte att jag fick ihop det, innan jag fattade att vi inte körde den normala sträckningen _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
"Fyra hjul och hel hjärna, två hjul och halv hjärna..." Enda anledningen jag kan komma på varför vi (Miata, Ferrari, Lotus, SVKG och VSVK) körde i bergskurvan och i rondellen en kvartscirkel längre fram är att få ner hastigheten vid övergångstället där de hade satt en chikan. Om det blev bättre vet jag inte. Jag hade ändå nästan en människa på huven (det ser ju ut att gå så långsamt). Falsk säkerhet kan man kalla det. |
||||
Eftersnack 2004-09-26 HPC på Sviestad FILM (Del1 + Del2) | 5325 besök totalt |