Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 CS -93 **Såld**
<<   1, 2, 3, 4   >>
12 besök senaste veckan (26905 totalt)
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Fredrik C skrev:
Diff är för mesar


Det hade nog varit bra för mitt däckskonto

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10149



Magnus Svensson skrev:
Fredrik C skrev:
Diff är för mesar



Det hade nog varit bra för mitt däckskonto


En LSD är guld värd, kommer att kännas som 30 hästar extra iom att man får ner dem effektivt i backen.

_________________
Anders Hansson
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
sweanders skrev:
Magnus Svensson skrev:
Fredrik C skrev:
Diff är för mesar



Det hade nog varit bra för mitt däckskonto


En LSD är guld värd, kommer att kännas som 30 hästar extra iom att man får ner dem effektivt i backen.


30 hästar till hade varit kanon för nu får man ju smyga på gasen men detta blir det stora vinterprojektet

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Hej Magnus, vad gjorde du för tid på lördagen med PCSR?

/Anders

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Känns som att det är dags för lite uppdatering för det var ett tag sen sist.

För att slippa byta belägg så har jag bytt till nya oborrade skivor plus oranga pagid och jag hade lite problem med vibrationer och det berodde på att material från beläggen hade fastnat på skivan men detta är fixat nu och det är riktigt bra bett och efter 4 dagar på bana så ser dom knappt inkörda ut.

Har hunnit medföljande sen sist 2 dagar på Anderstorp och 2 dagar på Kinnekulle och äntligen så vågade jag stå på lite på kullen för man har verkligen bra grepp och sen fick jag en massa bra tips på genomgången med PCS.

Jag har hunnit med totalt 12 dagar så här långt i år och det är ju en hel del kvar på säsongen än fortsättning följer.

over and out
Magnus

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Dags för uppdatering igen för just nu känns det inte som helgen på Mantorp blir av för jag är kraslig och har feber men jag har inte gett upp helt än utan känner jag mig OK på lördag mogron så skall jag försöka åka lördagen i alla fall.

Senast på Gelleråsen var det lite växlande väder och jag gjorde misstaget att köra Pirellisar bak och Bridgestone fram och jag tänker aldrigt mer blanda däck med så olika karaktär,, så nu i veckan har jag varit hos däcks gubbarna så nu sitter det Bridgestone fram och bak och greppet i RE540 är verkligen sjukt bra.

Lånar även Fredriks C's bilder på min framfart.





Jag har hela året klagat på att jag inte har något bra fäste bak så jag har försökt att få tag på en begagnad diff och idag lyckade jag ropa in en på Ebay så nu är vinter projektet räddat och jag har inget annat än mig skylla om det inte går fort nog för det finns inte så mycket kvar att föbättra innom rimmliga gränser.




_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Magnus Svensson skrev:

Jag har hela året klagat på att jag inte har något bra fäste bak så jag har försökt att få tag på en begagnad diff och idag lyckade jag ropa in en på Ebay så nu är vinter projektet räddat och jag har inget annat än mig skylla om det inte går fort nog.




Skoj!!

Vad är det för nån?

_________________
Pär Hylander
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Pär Hylander skrev:
Magnus Svensson skrev:

Jag har hela året klagat på att jag inte har något bra fäste bak så jag har försökt att få tag på en begagnad diff och idag lyckade jag ropa in en på Ebay så nu är vinter projektet räddat och jag har inget annat än mig skylla om det inte går fort nog.




Skoj!!

Vad är det för nån?


Det är en G50 från en 993:a som inte gått speciellt långt

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Bozo
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 63



Magnus Svensson skrev:
Dags för uppdatering igen för just nu känns det inte som helgen på Mantorp blir av för jag är kraslig och har feber men jag har inte gett upp helt än utan känner jag mig OK på lördag mogron så skall jag försöka åka lördagen i alla fall.


Så syn att du är sjuk.
Hade väldigt gärna sett dig och bilen in action.

om du är där på söndag så har jag "trattar" och CS märken med mig.

_________________
Bo Japlin



968CS M030 Grand Prix white
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Magnus Svensson skrev:


Det är en G50 från en 993:a som inte gått speciellt långt


Aha!! Hade ingen aning om att 968:an och 993:an hade gemensamma grejor i vxllådan, jag trodde i min enfald att 968 och Audi V8 (?) hade mycket gemensamt. Är det specifikt för 968 att den delar lsd med G50 eller gäller det även Audilådorna i 944?

_________________
Pär Hylander
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Bozo skrev:
Magnus Svensson skrev:
Dags för uppdatering igen för just nu känns det inte som helgen på Mantorp blir av för jag är kraslig och har feber men jag har inte gett upp helt än utan känner jag mig OK på lördag mogron så skall jag försöka åka lördagen i alla fall.


Så syn att du är sjuk.
Hade väldigt gärna sett dig och bilen in action.

om du är där på söndag så har jag "trattar" och CS märken med mig.


Ja det är inget vidare men jag är på bättringsvägen men har fortfarande inte bestämt mig för hur jag skall göra på lördag,, vi få höras någon dag Bosse eller kommer du till Knutstorp?

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10149



Magnus Svensson skrev:
Bozo skrev:
Magnus Svensson skrev:
Dags för uppdatering igen för just nu känns det inte som helgen på Mantorp blir av för jag är kraslig och har feber men jag har inte gett upp helt än utan känner jag mig OK på lördag mogron så skall jag försöka åka lördagen i alla fall.


Så syn att du är sjuk.
Hade väldigt gärna sett dig och bilen in action.

om du är där på söndag så har jag "trattar" och CS märken med mig.


Ja det är inget vidare men jag är på bättringsvägen men har fortfarande inte bestämt mig för hur jag skall göra på lördag,, vi få höras någon dag Bosse eller kommer du till Knutstorp?


Magnus, vill du ha diffen renoverad innan jag skickar den?

_________________
Anders Hansson
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Då har man kört ännu en dag på Gelleråsen (den 5:e i år) med TPC och vad skall man säga när det inte ens krävs hjälm för att köra?
Jaja det blev i alla fall bra på eftermiddagen när dom flesta gått hem och man fick hur mycket tid på banan som man ville och jag körde för första gången närmare 40 minuter i sträck och bilen går fantastiskt bra och tempen kom inte över mitten på mätaren för det var bara 13 grader i luften och man hade inte dundergrepp men ändå hyfsat.

Provade även denna gång att öka farten succesivt i den snabba vänstern in i depåkurvan även om min respekt för den ökat sen mitt förra besök men med bra däck så var det inte speciellt dramatiskt även om jag inte körde med fullgas igenom,, tog ett par tider och bästa tid blev 1:20:50 så det är ungefär en sekunder långsammare än tidigare men jag tycker att det är svårt att köra fort om man inte har någon att ta rygg på .

Denna gång körde jag på riktiga däck och greppet i Bridgestone 540 är riktigt bra tycker jag så jag har beställt nya till nästa år men funderar på att slå till på ytterligare en uppsättning för det går väl åt

Förmodligen bara en bandag kvar på denna säsong och det är nog inte så mycket mer att göra än att få i diffen och hårdare och kortare fjädrar fram sen hade det ju varit trevligt med en effektiv vinge bak, men vi får se om listan fylls på

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Jannis
Växjö/Thessaloniki
Här sen Feb 2004
Inlägg: 349



Åhhhh va avis jag blev ... Jag vill oxo ha diff spärr......!!!!

_________________
Jannis Dimtsas
Mobilmec AB
www.mobilmec.se
www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik )
www.Dimtsas.com
PCS & PCSR #7755
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Jannis skrev:
Åhhhh va avis jag blev ... Jag vill oxo ha diff spärr......!!!!


Jannis kolla på www.ebay.com och sök på Porsche differential så brukar det dyka upp en del med jämna mellanrum eller snacka med Anders thumbs up högre upp här i tråden för han jobbar på Devek som säljer en hel del begagnade diffar på Ebay

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Jannis
Växjö/Thessaloniki
Här sen Feb 2004
Inlägg: 349



Magnus Svensson skrev:
Jannis skrev:
Åhhhh va avis jag blev ... Jag vill oxo ha diff spärr......!!!!


Jannis kolla på www.ebay.com och sök på Porsche differential så brukar det dyka upp en del med jämna mellanrum eller snacka med Anders thumbs up högre upp här i tråden för han jobbar på Devek som säljer en hel del begagnade diffar på Ebay


Anders <--- har du möjligt vis koll på detta ?

_________________
Jannis Dimtsas
Mobilmec AB
www.mobilmec.se
www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik )
www.Dimtsas.com
PCS & PCSR #7755
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Magnus, it's the same for me, without someone fast to drive "against" I am always 1sec or even more behind my best laps

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
VincentM skrev:
Magnus, it's the same for me, without someone fast to drive "against" I am always 1sec or even more behind my best laps


Konstigt att det skall vara så svårt att ta i lite extra när man kör själv men denna gången på Gelleråsen kändes det bra att ta det lugnt för det var bara 5 grader när vi körde första passet så man fick ingen temp i däcken.

Nu i helgen blir nog årets sista banmöte på Knutstorp men det är synd att säsongen är mer eller mindre över för jag hade viljat köra på Mantorp en gång till eftersom jag var sjuk senast men det kommer väl fler tillfällen. Kanske detta https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=22429&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10149



Jannis skrev:
Magnus Svensson skrev:
Jannis skrev:
Åhhhh va avis jag blev ... Jag vill oxo ha diff spärr......!!!!


Jannis kolla på www.ebay.com och sök på Porsche differential så brukar det dyka upp en del med jämna mellanrum eller snacka med Anders thumbs up högre upp här i tråden för han jobbar på Devek som säljer en hel del begagnade diffar på Ebay


Anders <--- har du möjligt vis koll på detta ?


Tjena Jannis, det finns lite olika alternativ. Antingen en GT diff eller en Porsche diff. Om du far tag pa en begagnad kan vi renovera dem.

Jag vet att du vantar pa pris for renovering och ev. modifiering Magnus. Ska jaga lite efter ett besked till dig!

_________________
Anders Hansson
Citera
Jannis
Växjö/Thessaloniki
Här sen Feb 2004
Inlägg: 349



sweanders skrev:
Jannis skrev:
Magnus Svensson skrev:
Jannis skrev:
Åhhhh va avis jag blev ... Jag vill oxo ha diff spärr......!!!!


Jannis kolla på www.ebay.com och sök på Porsche differential så brukar det dyka upp en del med jämna mellanrum eller snacka med Anders thumbs up högre upp här i tråden för han jobbar på Devek som säljer en hel del begagnade diffar på Ebay


Anders <--- har du möjligt vis koll på detta ?


Tjena Jannis, det finns lite olika alternativ. Antingen en GT diff eller en Porsche diff. Om du far tag pa en begagnad kan vi renovera dem.

Jag vet att du vantar pa pris for renovering och ev. modifiering Magnus. Ska jaga lite efter ett besked till dig!


Anders . du kan inte skrika om du kommer över en diff ? ....

_________________
Jannis Dimtsas
Mobilmec AB
www.mobilmec.se
www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik )
www.Dimtsas.com
PCS & PCSR #7755
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Nu har jag bestämt att säsongen med 99% säkerhet är slut i och med att avslutningen på Knutstorp förra helgen var så fantastiskt bra och jag tror att jag fick ihop 15 bandagar och 2 slalom tävlingar men slalom är inte riktigt min grej för jag har lite för yvig stil om man säger så.. I slalom brukar det bli ett snabbt åk och sen plockipinn

Sammanställning
Gelleråsen 10/4 Licenskurs med PCSR kallt som tusan, kul med start träning
Mantorp 23/4 PCSR sjukt mycket körtid
Mantorp 24/4 PCS eldade upp bromsbeläggen efter långa rakan,, hmm intressant
Knutstorp 28/5 PCSR hmm vilse igen och kom försent en timma annars bra
Knutstorp 29/5 PCS nu gick det bättre och spåret sitter bättre
Kinnekulle 11/6 PCS första gången i tokregn som torkade upp under dagen så det blev bra
Gelleråsen 2/7 PCSR gick riktigt bra tycker jag,, men att det finns så mycket raggare i Karlskoga
Gelleråsen 3/7 PCS historian upprepar sig och det känns snabbare andra dagen
Anderstorp 2/8 Allmänhetens åkning,, lät min mekaniska hjälpreda köra lite
Kinnekulle 13/8 PCSR regn till en början sen torrt men jag vågar inte stå på riktigt
Kinnekulle 14/8 PCS fick en massa bra tips av instruktörerna och plötsligt går det FORT!
Anderstorp 20/8 PCS ett av årets roligaste körpass där jag körde precis jämt med en 944 turbo under hela passet .
Gelleråsen 27/8 En av årets bästa genomgångar , växlande väder och kollade in hur det såg ut utanför det svarta någonsin på bana .
Gelleråsen 17/9 TPC skönt att köra på G-åsen igen och det gick ganska bra men inga att jaga.
Knutstorp 24/9 PCS väldigt skönt väder för att vara så sent på säsongen samt att det gick riktigt bra när jag kom på att man skulle köra på 2:an genom kurvan efter målrakan vilket jag aldrig gjort tidigare. Att jag aldrig kan hitta till Knutstorp, banan måste vara felplacerad.

Det är nästan så att man redan längtar till nästa säsong för att få träffa järngänget igen

Till nästa säsong.
Har köpt nya Bridgeston RE 540 så att det räcker för hela nästa säsong ,, tips Dahlbäck har rea just nu.
Montera diffen
Montera kortare och hårdare fjädrar fram så att bilen blir lägre
Göra cornerweight inställning
Montera splittern
Luftburks mod


Återfå min egen fysik efter 8 månaders ofrivillig bortavaro (svårdiagnostiserad astma) från träning men på denna punkt är jag lugn för nu börjar jag komma upp i 4-5 pass spinning i veckan igen, kommer bli stark som FAN

Frågan är tävla :ace: eller inte nästa säsong eller träna ytterligare en säsong

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 CS -93 **Såld**
<<   1, 2, 3, 4   >>
12 besök senaste veckan (26905 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande