Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
983 besök totalt |
Otäck krasch på Ringen 1981.
I dag när jag satt och gick igenom mina sparade saiter i datorn så hittade jag den här, som visar hur våldsamma bränderna kunde bli för en 20 år sedan när en bil krachade. Den här är från Herbert Müllers krasch i Klostertal i en Rahal - Porsche 935, vilken tyvärr även kostade honom livet. http://www.izdebski.de/Nurburgring_8 Det finns en film en bit ner på sidan som visar räddningsarbetet + en våldsam krasch på start rakan som också slutade i en brand. Filmen är inte att rekommendera om man är känslig. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
RIKTIGT hemskt!
![]() Men vad jag kunde förstå i min knaggliga tyska så klarade sig krashade i slutet på filmen precis vid starten och som blev brandfackla? Tur att utveckligen går frammåt, då inte sagt att det kan hända hemskheter nu... _________________ Johan Meissner |
||||
Jag har sett den där olyckan förut, men var det inte en 908 som Herbert Müller körde? Det står så på hemsidan i alla fall. Det var väl Bobby Rahals strandade 935:a som han körde in i. Klostertal betraktas väl inte som den farligaste delen av Ringen, men är omständigheterna emot så kan vad som helst hända...
![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Ingen fara, jag blev bara lite förbryllad. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
983 besök totalt |