| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Nürburgring
Åka RIKTIGT fort på ringen.
|
5701 besök totalt |
|
om man vill åka RIKTIGT fort på (sätta rekord typ) hur gör man då? Går det att boka in sig så det inte är trafik mm?
Vem försöker man få att köra bilen? (gärna svensk om möjligt) _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||
|
antar att de handlar om ett ultima moster och då krävs de nog någon som är van vid riktigt vassa GT-bilar eller liknande. Rickard Göransson körde väl Loaded.
Tips är att söka efter någon som tävlat på ringen, Matte Linden eller liknande _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
|
Kolla med DSK (Deutscher Sportfahrer Kreis). De brukar hyra nordslingan lite då och då. Om man betalar en liten slant extra (eller blir medlem) så får man vara med och köra hela varv utan att passera grindarna. Under ett sånt evenemang borde det inte vara omöjligt att köra ett rekordförsök.
http://www.dskev.de/index.php _________________ Anders Dauner |
||||
Hur många varv har Göransson kört på ringen contra Horst... _________________ Stefan Larsson |
||||
|
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Körde inte Göransson där för första gången på 24-timmars tidigare i år? Men han är ju onekligen en extremt talangfull chaffis där han spöat de bästa i världen i t.ex. FF och som tillbringat hela livet på diverse racingbanor så den utgången är ändå inte särskilt given till Horst fördel. Hur gick det för honom i 24-timmars förresten? Han fick väl till skapliga varvtider rätt snabbt, har jag för mig? Nu är han väl inte direkt känd som någon som sakta närmar sig gränserna ifrån den säkra sidan, men han anpassar sig säkert till situationen, så det är nog ingen fara. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Innan Göransson hade kört ens 12 varv totalt på Ringen (varav 6 i en hyrbils-Polo ) så körde han 9.37 på hela NS plus GP-slingan med Kurzanbindung i en DTC-320i med 260 hk, förvisso på slicks, det är ändå under 8.00 min för ett NS-varv. Jag tror att han kan köra lika fort som Horst om inte snabbare. |
||||
|
I STCC betalar de hoppfulla talangerna 1,5-2 mkr för en säsong i en slö shoppingbil på allmänt tråkiga svenska banor.
Här handlar det om en riktigt sportvagn med mittmotor på en av världens främsta racerbanor, jämte Spa och Ahvenisto. Så 2 mkr lär väl inte räcka för den styrningen?
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
|
Magnus, jag fixar en sponsor mot väl tilltagen provis. Har hört talas om en kille som blivit miljonär på att fixa sådant åt en skomakare i en röd sport-fiat utan tak
tänk va många två-taktare jag kan köpa då.....
||||
![]() |
Nürburgring
|
5701 besök totalt |