Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1871 besök totalt |
Turistkörning på GP-slingan?
Någon här på Rejsa.nu som vet mer om detta evenemang. Har försökt hitta mer info på den officiella hemsidan utan framgång. Turistkörningen verkar vara på GP-slinga och endast GP-slingan. Alltså inte öppet till Nordslingan? http://www2.nurburgring.de/web/forum/viewtopic.php?p=27448&highlight=#27448 Anders |
||||
Det var lite information på "Ringers" om saken och det var nog baserat på samma - knapphändiga - information från herr Strack. Det lär väl klarna längre fram.
Förstår att du är sugen på att prova den nya! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Tack för informationen - lite synd att de inte knyter ihop de båda banorna. Nåväl, lite för sent på året för mind del i alla fall. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Anders, det är ju inte utan att det kliar i fingrarna. Tyvärr är det risk för både isbjörnar på vägen här hemma och tillfällig frosthalka i Eifelbergen så långt fram på säsongen som den 13 november. Jag fick "ärva" en ringendekal med den "nya" bilen, känns ju dumt att åka omkring med en sådan på bilen utan att ha kört just den på Ringen. Men det blir nog till att vänta till nästa säsong. ![]() Jag fick i alla fall en chans att känna på potentialen på Kinnekulle ring innan vintergarageringen ![]() Med, eventuella, regeländringar i PCSR inför nästa säsong så är det bara att ta licens och börja tävla ![]() Simone, det var min misstanke! Min skoltyska hänger inte riktigt med i resonemanget vad gäller biljetter, men det kanske klarnar när det läggs upp mer info på hemsidan? Anders |
||||
Härlig bild och fin bil! Jag var faktiskt uten en sväng med den gula idag. Ingen nöje direkt. Till att börja med dräller det av fartgupp här i området. Lyckades undvika de flesta men ett utanför Eriks skola gick inte att komma runt vilket resulterade i ett mindre "läppskrap". Sedan lyckades jag få en rejäl smäll till när jag körde på en av de medelstora vägarna här då vägen var så f-bannat ojämn så att läppen tog i 60 km/h... Angående november vädret så var jag nere förra året med Forden. Banan skulle vara öppen enligt schemat men den var stängd hela dagen på grund av dimma. Vi bodde då i Trier och att köra upp mot Ringen i höstrusket var som att träda in i ett sagoland, inte en människa och bara dimma och fukt. Men har man tur så kanske det kan vara fint! Vi ses! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Måste erkänna att jag också har lyckats med att skarapa den nedre svarta "läppen". Trollhättan fick bidrag från staten för att bygga en "nollvisionsslinga", resultatet blev en sjusärdeles massa fartgupp. Tyvärr kan jag inte ta mig till och från garaget utan att passera minst två fartgupp. Dessutom har man gjort en liten "refug" mellan körbanorna så man kan inte snedda över guppen heller ![]() Tänkte ge mig ut en dag och parkera bilen på ett fartgupp, fotografera och skicka bilden till kommunen. Felkonstruerat borde man stämpla över bilden! Det är ju tur att läppen är en separat del så att man inte måste köpa en helt ny stötfångare för att fixa till skrapmärkena. Anders |
||||
Andersarna: Slår inte era bilar i underredet i karusellen på Ringen? Jag jämför med mitt eget avgasrör som är lägsta punkten under motorn. Det klarar fartguppen i stan men inte karusellen (kostade nog ett par tre sekunder att köra ovanför betongen >
![]() ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Jag kommer faktiskt inte ihåg trots att det hände två varv efter varandra. Men jag skall bygga ett nytt rör som hänger lite bättre, eventuellt också ovalt om jag går upp till 3" innan katalysatorn. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Gör det! o skriv sedan vad du får för svar här. Passa även på att kläma med en räkning på läppen till kommunen! Ska nog bilda en hatafartguppklubb ![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Lite tar det i i Karusellen men jag vet faktiskt inte var - det är inte så farligt. För mig skrapar det i vid 3-4 tillfällen på Ringen. Bron över landsvägen innan QH, Fuchsröhre, ingången till Ex-Muhle, Karusellen. I Pflanzgarten smäller det också lite men jag vet inte om det är allmän flygtur eller att det tar i. Jag tror inte du förlor 2-3 sekunder på att köra där uppe - hur lång tid tar Karusellen totalt? Tror man förlorar tiondelar inte sekunder. Däremot känns det ju lite "mesigt" att köra där uppe. Jag brukar ta den vägen om passageraren är +100 kg. ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Jag kan intyga att Karusellen känns mycket skumpigare i passagerarsätet, i alla fall i en M3 E30... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Lådbilen dunkade i rätt rejält i utgången av Karusellen.
![]() Så jag ändrade mitt spår i utgången så att jag höll mig till vänster om idealspåret. Med vänsterhjulen nere på "cykelbanan"/asfaltsdelen. Eftersom asfaltsdelen är flack och betongen lutar uppåt, så blir det som en smörjgrop under bilen och hur mycket markfrigång som helst! ![]() Detta förutsätter förståss att man har tillrääckligt med grepp för att kunna hålla ett tightare spår. Även i svackan i Kottenborn och i backen upp efter Fuchsröhre, fick jag ta ett spår till vänster om ideallinjen för att banan var för ojämn för Lådbilen. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
oj, slår det i så ofta ändå, tänk att jag inte märkte detta när jag åkte med. Min varvtid på 9.02 kan nog vara en bidragande orsak till den uppskattade tidsförlusten... ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Jo, så var det nog :woot: Det gick ju bara 1 minut snabbare än när jag själv kör. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Nu har det kommit mer info på den officiella hemsidan.
http://213.239.207.198/nuerburgring.de/index.php?id=106 Öppet mellan 10.00 till 16.00 den 13 november, ett varv kostar 7 Euro. Årskort på Nordslingan gäller ![]() Synd att det är så sent på säsongen, hade varit fräckat att prova på! Anders |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1871 besök totalt |