Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Jämföra en KKK K-24 med en Garrett T25?
2449 besök totalt
El Toro
Örebro
Här sen Jan 2004

Trådstartare

Har någon lite erfarenhet av båda agg.-en? Är dem lika stora ? DVS räcker till lika mycket effekt? Spool up tid? utvändiga mått? Jag hittar inga bra bilder på K24-an på nätet.... Den K-24 jag tänker på är den som sitter i S60 R modellen.
Tacksam för era svar.

Vagnhärad
Här sen Mar 2003

T25 sitter i SAAB 900/9-3 och den är i minsta laget när man ska upp mot 300 kusar

Citera
Martin_Ö
Avesta
Här sen Jul 2004

Re: Jämföra en KKK K-24 med en Garrett T25?

El Toro skrev:
Har någon lite erfarenhet av båda agg.-en? Är dem lika stora ? DVS räcker till lika mycket effekt? Spool up tid? utvändiga mått? Jag hittar inga bra bilder på K24-an på nätet.... Den K-24 jag tänker på är den som sitter i S60 R modellen.
Tacksam för era svar.

Testa att söka eller fråga i trimningsforumet på www.autopower.se . Många som pysslar med turbotrimning hänger där. Vill du ha en rent spontan komentar så tror jag att k24an är ett bättre aggregat!

Kalmar
Här sen Jun 2003

Daniel Ekström skrev:
T25 sitter i SAAB 900/9-3 och den är i minsta laget när man ska upp mot 300 kusar

Sitter T25 i nissan 200sx original. En i klubben hade en så gott som helt optimerad motor och lyckades med att pressa ur 280hk med en sådan. (bänkad effekt) Tyvärr innebar detta ett par hekto för högt ladd, så turbon varade inte ens över sommaren. Mao är ca 250 hk absolut maxeffekt med en sådan. KKK 24 vet jag inte ett smack om.

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Martin_Ö skrev:
Vill du ha en rent spontan komentar så tror jag att k24an är ett bättre aggregat!

Beroende på vad du tänkt att ha den till...

Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004

El Toro skrev:
Tacksam för era svar.

Hej! Jag ska själv skaffa en K24 i dagarna och har fått höra att den bl.a ska ha fin respons. Aggregatet jag skaffar kommer från en Audi S2 och enligt uppgift så har den sitt max vridmoment vid 1950rpm.
Nu blir det ju naturligtvis helt andra siffror på en annan bil/motor och spec men det tycks ju vara en rätt rapp turbo.
Jag vet inte om det skiljer nåt i utförande på K24 till Audi S2:an resp S60:n,men här är iallafall ett par bilder på K24:n t Audi:

M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002

K24'an till Audi är inte samma som till S60R. Den nya ska ha mkt bättre respons, typ samma klass om inte bättre än ett 18-19T

Här sen Jan 2004

bild på hx40 och t25:an
t25:an är i minsta laget skulle jag vilja säga ... sen har k24 från s60r fått MÅNGA bra ord från folk som provat dem [/img]

Tierp
Här sen Aug 2004

kkk 24 från S60R ska räcka uppemot 400Hk vid rätt förhållanden.

-------------------
Capri 2,9 i TURBO
Citera
Skruva banåkabil
2449 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande