Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 5460 besök totalt |
Undra vilken som sjunker i värde fortast? D.v.s. jag kan/vill inte betala vad någon av dem kostar nya.
Men när de sjunkit tillräcligt i värde vill jag antagligen inte ha nån, för då finns det något nyare som är ännu värre ![]() _________________ Johan Rådlund |
||||||
Det där känner jag igen ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re: Nya Corvetten snabbare än nya 911 S på Ringen.
Tyska AMS eller svenska? _________________ ![]() |
||||||
Svenska. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
En Corvette sjunker från ca 600.000 ny till 400.000 efter ett år, 350.000 efter ca 1,5 år dvs halva priset av en begagnad GT3a eller ett år gammal vanlig 996. Hållbarheten för C6 återstår att se men C5:an frånsett bromsarna e ganska likvärdig i hållbarhet till 996:an o dom delar som inte håller e hur som helst billigare än det skräp som kommer från Zuffenhausen ![]() För seriöst banbruk(dvs race) lär dock inte Corvette hålla hälften så bra som en Porsche men vem vet... _________________ Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:) |
||||||
Z06 årsmodell 2004 klarade oxå ringen på 7,56 precis som den nya modellen C6 med 400hk intressant blir att se vad C6 Z06 som snart kommer gör på ringen...
_________________ Mvh Johan Samuelsson *************************** |
||||||
om jag förstod rätt så var källan till påståendet GM's representanter. Vet inte hur man skall tolka det... Helt klart bör den ju kunna gå fort runt en bana med det vikt/effekt förhållandet och den framstår ju som tämligen prisvärd. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Hoppas det är fler som tycker som du Anders, så kanske vi får höra lite mer V8 muller på ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Dom har säkert lagt på 10 sek på tiden för att inte göra er Porsche förare ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Till skillnad från Christer och de andra Vette-ägarna är vi Porsche-förare ett hårt släkte som tål en och annan smäll utan att börja lipa! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Vadå?? Är det bladfjädrar på Porsche? ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||
Nä, vi kör med torsionfjädring.. En mycket modernare teknik.. ![]() (Fast det var ett tag sedan någon Porsche tillverkades med torsionsfjädrar).. _________________ Anders Hansson |
||||||
Jag vet att det är med glimten i ögat men jag har PMS eller nåt så kan vi ta det lite lugnt med bilfabrikats-bashingen please ![]() _________________ ![]() |
||||||
Att nya Corvetten är grym på
![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 5460 besök totalt |