Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
3852 besök totalt |
Breddning av fälgar?
Jag skulle vilja bredda mina 10" aluminium Hundkojefälgar från 5"-6" bredd. Jag har kollat runt lite men tycker att det springer iväg lite mycket med 1400:- per fälg då man kan köpa en ny för samma peng. Är det ngn som kan eller vet ngn som gör ett bra jobb till en bättre peng? Bilen är undanställd för i år och hjulen behöver jag inte på ett par månader så det är ingen stress. _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||||
Det är Aluminium ![]() _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||||
hmm ![]() _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||||
då tar säkert intera det dubbla
![]() ![]() ![]() han är nog både billigast och kunnigast inom detta område ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Jag känner en som tar runt halva det priset, han håller till i Västerås men det kanske inte är så långt ifrån dig?? Maila mig om det låter interessant så får du nummret av mig...
/ Micke mikol241@student.liu.se _________________ Mikael Olofsson |
||||||
Hum.. är det något svårare än att:
1. Sticka av fälgen i svarven. 2. Forma en plåt som är tjockare än banan till en cirkel. 3. Svetsa dit plåten som nu är ett rör. 4. Svarva fäljen in och utvändigt. 5. Ballansera. Ja man vill att det ska hålla å det kanske känns bra å ha det gjort av en som "kan". Men en som kan svetsa å med lite research om material osv. så borde "vem som hellst" kunna göra detta? Kanske e d inte så lyckat å svarva i svetsen men hur får man det annars snyggt? MVH _________________ David Ålind |
||||||
det är lite svårare än så ![]() jag anser mig ha ganska bra handlag samt teknik och skulle inte ge mig på aluminiumfälgar. har gjort ett antal plåtisar och det blev inte riktigt bra förrän vid 10:de fälgen sisådär ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
håller med ude där. Jag har stått & sett på när Fälgfixxarna i Mörarp breddar & donar.. & det är P R o F F S I G T. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
_________________ Jonas Fagerö CHEVA NOVA 1972 |
||||||
se inlägg ovan ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
dom ville inte bredda alufälgar heller när jag snackade med dom sist kom jag på! däremot fixade dom mina plåtisar med bra resultat... _________________ Jonas Fagerö CHEVA NOVA 1972 |
||||||
Hur mycket kostade det? _________________ Pär Holmstrand -87 Alfa 75 2.0 -87 Rosso Volvo V70 D4 -14 |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
3852 besök totalt |