| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Ny på bilspel!!!!
|
3160 besök totalt |
|
Ny på bilspel!!!!
Hej! Jag har inte lirat så mycket bilspel på PC utan mest GT3 på PS2. Men nu börjar man vilja ha lite omväxling till CS, DOD, BF1942, Ravenshield och NWN. och ett riktikt bra bilspel hade ju inte varit fel. Har försökt komma fram till vilket alla lirar här inne, men det verkar vara en del olika eller? Så med andra ord....ge mig tips på vilket som är värt att lira : ) Mv. _________________ Ascona_A |
||
|
Hej johan
Ett tips installera F1C när du har det så kan du hämta flertalet modar till det,B.l.a SCC, PrototypeC, ETCC m.f m.f fins säkert 10 modar till F1C så det är bara att välja vilket man gillar bäst,Det som alla väntar på är GTR som är et fristående spel, Du hittar alla spel på rejsa.nu
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Säger bara Grand Prix Legends! Slår att på fingrarna när det kommer till bilspel/simulatorer!
Satt o lirade i går kväll o man är lyrisk på gränsen till gråtfärdig!!! så bra är det _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
|
_________________ Johan Meissner |
||
|
Ska man spela online så är det nog GPL eller Nascar Racing 2003 som gäller misstänker jag. Finns nog inga som slår dom.
NR2k3 har dessutom flera moddar, Trucks, Trans Am m.fl. Där kommar ju snart Team Redline ut med sin sportvagns mod ut också. Mycket intressant!! |
||
10!?
35-40 moddar, MINST
|
||
_________________ Magnus Thomé
|
||
Är inte GT-serien till PS(2) ganska arkadig bitvis? |
||
Får nog nästan hålla med dig där, fast det är ett sådant komplett och gigantiskt spel (och med NS i den kommande 4:an) så jag ville ha den lite högre. Men visst... _________________ Johan Meissner |
||
|
Knepigt det där med bil spel
Har fortfarande inte hittat ngt som jag tycker är bättre än mitt Colin McRae 2 som jag har till Playstation 1. Övriga spel saknar känslan av att kunna känna bilens vikt. Tyvärr är nyare versioner av samma spel betydligt sämre ur spelkänslo perspektiv. om det finns ngt spel som har lika bra spelkänsla som Colin 2 så posta gärna det här då jag är i färd att köpa nytt spel till min idiotsnabba PC. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
har du bra pc.. Richard Burns Rally!! finns inge grymmare om man har hårdvara att backa upp med... t.o.m på xbox med controller så är känslan ok.. blir dock lättare med ratt...
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
|
Får kolla upp det spelet, datorn jag har är så snabb som går att få tag på inom 30 tkr.
Ibland är det bra med hyr avtal på jobbet. Dvs datorn är ingen begränsning, dock har jag testat olika bilspel och jag kommer alltid fram till att mitt gamla Colin 2 är det som ger mest spelkänsla. Börjar förmodligen bli gammal då jag säger saker som "det var bättre förr" och annat skoj.
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
|
Av nostalgiska skäl och för att jag behövde lite omväxling i väntan på patch 2 till GTR så gick jag och inhandlade Pirates!
Piratspel eller piratsimulator?
|
||
|
Väntan på nästa GTR patch är svår... jag är plågas i min väntan på 996 turbon...
Ang. racing simulatorer. - GrandPrixLegends (Formel1 1967) är ju alla simulatorers moder, den som satte ribban för vad som är en simulator. Hur kul som hest, fortfarande, trots att det kom ut 97 (eller när det nu var) Hur som helst så bör det finnas en kopia hemma hos alla racingsimulator inbitna. - Papyrus Nascar 2003 simulator är mycket bra. Simulerar dock tyvärr en form av racing som jag inte är intresserad av. - Rallyspel, Richard Burns Rally är det mest hårresande jag prövat. Helt underbart vad gäller utmaning, fartkänlsa och körkontroll. - Banracing. F1Challenge som F1 simulator är hlet ok. Men som sagt tidigare så är det alla moddar som gör det till ett bra köp. ETCC modden tex är i mina ögon bättre än de flesta bilspel man köper i affären. Simbins GTR är det senaste i simulator världen. Gillar man FIA GT serie och dess tävlande bilmodeller, då finns det ingen bättre simultor för tillfället. _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
Rallisport tycker ja verkligen är mer än ett spel! Sån finfin känsla. Har dock inte hunnit testa Richard Burns Rally än men men Rallisport e för jävla skoj. Detta är ju bara vad jag tycker... :P |
||
|
Det håller jag inte om dig med ZachrY.
Jag installerade Rallisport Challenge 1 igår för att kolla om det funkade med mitt "nya" grafikkort (GeForce 2 ) och jag tycker inte det känns speciellt bra, men det kan ju vara kul med bilspel (obs, det står verkligen "spel") även om de inte känns speciellt verkliga. Det som känns "real" för mig är att man verkligen känner bilens vikt i kurvorna.
|
||
Alla kan ju inte hålla med alla :P Men det är ju så ja tycker och så du tycker. Ralli 2 på xbox med ratt är de fetaste ja spelat (utom en riktig simulator som var byggd på en rallybil ) De e känsla för mig, ligga o pressa längs kanten. bra fartkänsla. vrooom vroooom
Testat Ralli 2 på xbox? om inte: Gör de! |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Ny på bilspel!!!!
|
3160 besök totalt |