Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1509 besök totalt |
Alternativ till "uniballs"/ledlager - "rod
Hejsan Är det någon som har erfarenhet av dessa: http://www.snowball.se/produkter.asp Snowballs variant på gummibussad led istället för ledlager/uniballs. Jag vill egentligen inte ha ledlager i Caprin eftersom jag tycker att det lever om för mycket, men när jag tittar närmare på Snowballs prylar blir jag lite fundersam på hur de håller. Finns det kanske andra leverantörer av liknande prylar? Bygga själv går förstås men just nu är det lite tajt med tid... Användningsområden är förresten dels till justering av "E30"-bakvagn (enligt Arnes melodi), dels 4-länk till stel bakaxel (där man egentligen vill ha ledlager för att få full rörlighet kanske). /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
Jag har sånna på ytre länkarna på A-armarna på min bakaxel. Har bara hunnit kört lite med dom än då har jag inte haft några problem. Men jag tycker att dom verkar för veka att använda till 4-länk.
om du ska bygga egna så är dom gjorde av 2225 stål (ringde och frågade) och bussningarna är lika som sitter på volvo amazon som går att köpa för 10 kr/st från KG triming. Dom är bara tigsvetsade i hop. |
Tack för det.
Jag hittade en firma i USA som gör den typen av länkar som ser mer seriösa ut, men då var de ju lika dyra som ledlager... Hm. Kanske blir ledlager ändå. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1509 besök totalt |