| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
"F40" down under
|
2249 besök totalt |
|
"F40" down under
I vanliga fall brukar ju inte replikor på klassiska sportbilar ens komma särskilt nära originalet, i synnerhet inte om det senare heter F40 i efternamn. Men i detta fall vet tusan om man inte har kommit ikapp: en F40-"kopia" från Nya Zeeland som förefaller helt otroligt välgjord. I motorrummet finns här en fyraliters V8 från Lexus, dubbelturbo förstås, och 800 hästar. Hemsidan är onekligen sämre än själva bilen, men här finns trevliga bilder att dregla framför liksom några filmer när han brassar på bana (oj!). Det verkar också som om han bygger på beställning - nån som vågar ringa och fråga vad det kostar...?
http://www.f40.co.nz/f40/index.htm _________________ Claes Ljungqvist |
||||
|
|
||||
.
Hrm...är det okej med personliga påhopp så här på måndagskvällen din spillevink
|
||||
|
Någon som vet vart den "hembyggda" svenska F40n är någonstans? Jag var på Tullinge för några år sen o körde när den var där också. Han hade lite för mycket pulver för att köra konbana på Tullinge
OTROLIGT fint bygge var det iaf
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Svensk F40
Killen som äger den och byggde den är samma som byggde Lambo replican med porsche v8 i mitten på 80 talet. Han hyr ut sin F40 till sin kompis just nu pga att han tycker det är roligare med Roadracing. Hans byggen är helt otroliga när det gäller bygg kvalite... Om jag inte miss minner mig helt och hållet så har byggherren varit med och ritat hjulupphängningarna till Christian Von Koenigsegg bil också. Lite onödigtvetande kanske
Mvh Björn
_________________ Björn Athlöf I garaget: Sensor GTR BMW M3 E30 87 Porsche 997 EVO |
||||
|
Va bra
Jag tror att han heter Jan Boulenius inte helt säker. Men har prata med honom några gåmger och är en mycket trevlig kille. Tror att han tar på sig en del konsult uppdrag om man vill ha konstruktions hjälp. Mvh Björn _________________ Björn Athlöf I garaget: Sensor GTR BMW M3 E30 87 Porsche 997 EVO |
||||
|
Bölenius?
Bilsports reportage om Lambon var ibland det snyggaste jag sett i det här landet. Hjulställen var ifrån en Toleman F1 om jag minns rätt. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
![]() |
Bilder o videos
"F40" down under
|
2249 besök totalt |