Bilder o videos
Kyrkorgel-estetik
29464 besök totalt
1, 2, 3, 4, 5   >>
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741


Trådstartare
Hösten är här och redan har man abstinens. Här kommer ett par underbara bilder på kyrkorgels-trattar och en uppvisning i aerodynamik. Var det inte bättre förr så säg...

Lola T163


Lola T222


McLaren M8C


Lola T70


Shadow MkIII

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Can-Am, hade de någon regelbok överhuvudtaget?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741


Trådstartare
Sörpan skrev:
Can-Am, hade de någon regelbok överhuvudtaget?


Först i mål vinner...?

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Magnus S
Stuvsta
Här sen Maj 2004
Inlägg: 7747

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Can-Am


I nästa liv på en annan planet ska jag tillbringa hela min tillvaro körandes en Can-Am Lola.

_________________
M a g n u sS o l l e n b e r g

Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



7-11 skrev:
Var det inte bättre förr så säg...


-Det var bättre förr!!!

Från orkesterdiket på Anderstorp (McLaren M8C (...tror jag) 'in action' på det glada 90-talet ).

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

ovetandes som jag är så undrar jag om jag ser fel när trattarna ser olika långa ut?

_________________
/Anton Lillsund
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741


Trådstartare
Anton Lillsund skrev:
ovetandes som jag är så undrar jag om jag ser fel när trattarna ser olika långa ut?


Hur skulle du annars kunna spela ett E-moll-7?

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

7-11 skrev:
Anton Lillsund skrev:
ovetandes som jag är så undrar jag om jag ser fel när trattarna ser olika långa ut?


Hur skulle du annars kunna spela ett E-moll-7?


ok det förklarar saken..

_________________
/Anton Lillsund
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741


Trådstartare
Anton Lillsund skrev:
ok det förklarar saken..


Ärligt talat törs jag inte förklara (turbulens?). Avstämning av grenrör kan jag haja, men detta får någon kunnigare fördjupa sig i.

Korta rör är för koltrastar, långa för sädesärlor...

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 15876



Den här har kortare trattar, men är rätt ball ändå.



_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Alexi Törnqvist
Sigtuna
Här sen Nov 2003
Inlägg: 967



7-11 skrev:
Shadow MkIII
[.img]https://rejsa.nu/im/_bilar/2085-new_2004-11-05-shadow_mk_iii_1972.jpg[/img]

I vanliga fall brukar jag tycka renodlade racebilar är vackra tack vare att man verkligen kan se ingengörskonsten. I det här fallet ser jag bara en bakfull aerodynamiker som skruvade dit en vinge i fronten som nödlösning, fyra timmar före race, så han skulle hinna med en "återställare" och lite extra sömn i depåtältet.
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



7-11 skrev:
Ärligt talat törs jag inte förklara (turbulens?). Avstämning av grenrör kan jag haja, men detta får någon kunnigare fördjupa sig i.

Korta rör är för koltrastar, långa för sädesärlor...


Är det inte som en kyrkorgel då? -Ju fler olika längder desto bredare register? Långa pipor för den djupa basen och korta för den högsta kvidevitten.

-Trombonen fanns väl inte under 'kyrkorgel-eran'

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



superMOG skrev:
Från orkesterdiket på Anderstorp (McLaren M8C (...tror jag) 'in action' på det glada 90-talet ).


Det skall naturligtvis vara en McLaren M8F och inget annat. -En sån här:

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
perlundmark
München
Här sen Maj 2004
Inlägg: 67



Adams Escort Can-Am, Chevrolet V8 5L
Från Mosport 1983, Bertil Roos skulle ha kört men gjorde det inte, troligen bröt dom innan förarbyte.

"När man har tillräckligt med kraft att rita lakrits från utgången av en kurva tills början på nästa är det tillräckligt."

_________________
Per Lundmark
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741


Trådstartare
Ser ut som ett stealth-plan... och med en intressant viktfördelningsprincip. Undrar hur drivningen ser ut när maskinen sitter så på sniskan? Kedja?

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Kraniel
Värmdö, Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6317

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Lola T70 CanAm har jag alltid varit våldsamt svag för.

En replica som jag drömt om länge:

_________________
Daniel Östlund
www.sunksinglar.se
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741


Trådstartare
Kraniel skrev:
Lola T70 CanAm har jag alltid varit våldsamt svag för.

En replica som jag drömt om länge:


Bara att beställa... Hur sugen är man?
http://www.gdcars.com/gdt70/gdt70_kit_prices.htm

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Kraniel
Värmdö, Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6317

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

7-11 skrev:
Bara att beställa... Hur sugen är man?
http://www.gdcars.com/gdt70/gdt70_kit_prices.htm


Jodå, jag har räknat på det där, fram och tillbaka, oräkneliga gånger.

Min ska vara mörkblå:



Tur man kan fixa sina drömbilar virtuellt!

EDIT:

Bild från tidningen Autocar(?) och deras gigantiska busbilstest Britains Best Handling Car 2003. Bildtexten talar för sig själv.


_________________
Daniel Östlund
www.sunksinglar.se
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



Den blåa längst fram med den skumma framvingen är en...

..."March CanAm 1972 over 800 BHP and 800 lb Torque
it is very quick, but very big and hard to drive
the brakes could be better"//Frank Bradley

-Verkar ta en ytterrökare där...

PS. antingen har han ett högt huvud eller så har balaklavan halkat ner...? DS.

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Roggaman
Örnsköldsvik
Här sen Okt 2004
Inlägg: 740



Vilken nostalgi... körde en McLaren M8F på min bilbana jag hade som liten grabb!!

_________________
Roger Näslund

Datsun 240Z -73 Blivande banbil
Datsun 280ZX -80 Sommarbil
Ford Probe GT -93 Såld
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Daniel Steiner
Lund
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4191

Hjälpmoderator

superMOG skrev:
Är det inte som en kyrkorgel då? -Ju fler olika längder desto bredare register? Långa pipor för den djupa basen och korta för den högsta kvidevitten.

-Trombonen fanns väl inte under 'kyrkorgel-eran'


Vad jag vet så ger ett långt mer på låga varv och ett kort rör mer på höga varv (eller tvärtom)

Jpmotorsport har justerbara trattar av just den anledningen, jag tycker det verkar konstigt att de har blandat sådär.

_________________
Daniel Steiner
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Bilder o videos
Kyrkorgel-estetik
29464 besök totalt
1, 2, 3, 4, 5   >>


Stöd Rejsa.nu genom att hälsa på hos annonsörerna för att se vad de har att erbjuda. Se alla annonser här > >