Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Slicks med 0.5 tum bredare fälg än det bör vara?
935 besök totalt
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Halloj!

Vi har precis fått tag på en uppsätning slicks för vårt bygge.
Det är Pirelli P-Zero D7 som förut satt på Stötdämparexpertens Golf (med gott om mönster kvar).

Problemet är att bakdäcken är i storlek 265/645-18 och ska egentligen sitta på 9.5 tums fälg enligt denna lista:

http://www.de.pirelli.com/de_DE/this_is_pirelli/motorsport/motorsport_ . . . .

Men vi har 10-tums fälgar bak. Jag vet att tävlingsdäck är ganska kinkiga när det gäller korrekt fälgbredd och att man inte kan tumma på det lika mycket som med gatdäck men går det att kränga på dom på 10-tums fälg endå? En halv tums fel betyder att do kommer att "dras ut" med cca. 6mm på varje sida...

(framdäcken är i dimension 235/635-18 och ska sitta på 8.5, så där är det lugnt då framfälgar är 8.5-tum breda).

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Skullle förvåna mig mycket iaf det lilla skulle ge några problem ÖHT. Men jag vet inte tyvärr.

Åkersberga
Här sen Nov 2002

om jag inte är helt ute och cyklar så körde vi 240/650-18 på 10" nästan hela säsongen på M3:an. Och det funkade. Det var bara sista racet vi körde på 260.

Uppsala
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Tack så mycket!

Det känns bra nu. Egentligen är jag bara glad att däcken är aningen smalare än fälgen kräver då skärmpassningen kommer att bli väldigt tajt som det ser ut nu, i och med att vi behåller dom smala SC-höfterna.

935 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande