Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
GPL = uhm?
2814 besök totalt
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
GPL = uhm?

Hej,

har införskaffat GPL och hållt på och installerat uppdateringer efter varandra (har kört ett varv på Nurburgring hittils...). Installerade patcharna, GPLAIM, GPLSCM osv. Laddat ner bilar, banor etc. GPLAIM har varit buggigt från början (jag får "overflow 6" som meddelande hela tiden, tar mig 10min att starta programmet och trycka förbi 300 pop-up-er) plus att alla värden alltid är "outside the acceptable range" så jag får sitta och klicka OK på precis hela tiden. Sen slutade GPL efter en stund att ladda banor, så jag har precis avinstallerat allting. Är det läge att ge upp nu eller? Lite irriterad efter flera kvällars arbete.

Är det min dator på något sätt som är skum? Varför är filerna i GPL-mappen delvis skrivskyddade? Jag tog bort skrivskyddet men det hjälpte inte. Jag fattar ingenting. Spelet funkade bra tills nu idag när den slutade ladda banor (efter jag gjort en tutorial i GPLAIM misstänker jag). Datorn kör XP, 1.6Ghz och 256RAM (bärbar förvisso, men det spelar väl ingen roll?). Är fortfarande villig att testa igen, men jag måste veta att det funkar för andra perfekt. Finns det några typiska fallgropar man inte bör göra?

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Min installation är betydligt mer enkel än din. Jag har laddat in spelet och lagt på 1.2-patchen. Sen har jag enablat force feedback och laddat ner bana efter bana. För några veckor sedan laddade jag ner Replay Analyzern, men inga andra saker.
På min maskin tar det under en minut att starta spelet från det att jag klickar på första ikonen till att jag lägger i ettan. Jag kör en gammal AMD 700 MHz och 384MB RAM, men hade bara 128MB RAM tills för några veckor sen.

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
ok. men jag ville nämnligen ha alla bilarna uppdaterade och snygga. Visst går det ju att "köra" men jag vill ha hela upplevelsen liksom, gärna på en gång . Jag lyckades dock få in en uppdaterad Lotus med 3-d hjul osv. Jag ska väl göra ett till försök här senare i eftermiddag...

Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Ge inte upp!

Jag har en dator som är långsammare än din och det flyter på ganska bra.

1) Första lade jag på GPL.
2) Sen la jag på 1.2 patcharna (all-in-one)
3) Testade så att allt fungerade innan jag la på...
4) Mega super patchen (då blev det snyggt + en massa banor)

Hör av dig om det strular....

Team Swedish Racing Mates
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

om du har bredband eller om du kommer förbi o hämtar en bränd cd så får du alla fem(!!) patcharna o 57 banor o snyga bilar... Lätt som en plätt.

GPLAIM fungerar bara med engelska som intsällt land (dvs keyboard osv.) så den ska du inte använda helt enkelt. (strul med decimaltecknet . eller , i alla inifiler )

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
om du har bredband eller om du kommer förbi o hämtar en bränd cd så får du alla fem(!!) patcharna o 57 banor o snyga bilar... Lätt som en plätt.

ok. Jag tar och laddar hem dem. Givetvis har man väl bredband

Magnus Thomé skrev:

GPLAIM fungerar bara med engelska som intsällt land (dvs keyboard osv.) så den ska du inte använda helt enkelt. (strul med decimaltecknet . eller , i alla inifiler )

Aha!! Jag visste att det var något udda. Det är lätt att ändra (jag har ett annat program som gör likadant...suck).

Tack för tipset!!

Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
oh yes! Nu funkar det. Tack vare Magnus utmärkta Mega-fil så har jag både snygg grafik, fina bilar och många banor. thumbs up Har kört två varv på Ringen...tror det tar en stund att lära sig bilen ...har väl snurrat ca 10 gånger per varv (som tar typ 15minuter ). Hur gör man för att ta skärm-bilder?

Tack återigen.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Tryck på print screen, gå ur spelet, in i tex paint o tryck paste. Lite jobbigt typ.... Det finns iof ett program som heter clipgrab som sparar ner till en ny bildfil varje gång du trycker på printscreen... Tror jag la upp en nedladdninslänk för den i nån tidigare tråd...

Horda
Här sen Nov 2002

MK skrev:
Har kört två varv på Ringen...tror det tar en stund att lära sig bilen ...har väl snurrat ca 10 gånger per varv (som tar typ 15minuter ).

Jag har också laddat ner supermegafilen och det blev ju lite skillnad thumbs up
Fast forcefeedbacken är inte alls likadan längre plus att anderstorp, sviestad och nurburgring försvann trots att mapparna ligger där. Så den ringen du har kört kanske kan va nurburgring wet. Kanske en anledning till att du snurrat så många gånger

Hur får man tillbaka originalringen? Ladda ner nånstans och installera?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Både vanlig o blöt är med i megapatchen!

ominstallera bara Sviestad & Anderstorp så är det löst :-)

Umeå
Här sen Jan 2003

Tja!

Har provat att installera GPL nu för andra gången, även nu står det att
filen "wininet.dll" inte installerats eller nåt.

När jag efter installationen skall köra GPL kommer detta upp;

"glide2x.dll" kunde inte hittas, så det går inte att öppna GPL..
Ett kort ögonblick syns startsidan(?) men sedan kommer skrivbordsunderlägget fram..

Vad göra?

Jag har Windows XP.

pevart!

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Lotus Samuel skrev:

Jag har också laddat ner supermegafilen och det blev ju lite skillnad thumbs up
Fast forcefeedbacken är inte alls likadan längre plus att anderstorp, sviestad och nurburgring försvann trots att mapparna ligger där. Så den ringen du har kört kanske kan va nurburgring wet. Kanske en anledning till att du snurrat så många gånger

Hur får man tillbaka originalringen? Ladda ner nånstans och installera?

Jag noterade faktiskt detsamma, och visst, jag körde n-ring Wet...Inställningarna för force feedback kan man väl justera i Core.ini om jag inte minns fel, har läst det nånstans på nån av tusen websidor som handlar om GPL ...hehe.

Men det är faktiskt fantastisk grafik. Ska spela lite mer nu när det kommit på tal

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

pevart skrev:
Tja!

Har provat att installera GPL nu för andra gången, även nu står det att
filen "wininet.dll" inte installerats eller nåt.

När jag efter installationen skall köra GPL kommer detta upp;

"glide2x.dll" kunde inte hittas, så det går inte att öppna GPL..
Ett kort ögonblick syns startsidan(?) men sedan kommer skrivbordsunderlägget fram..

Vad göra?

Jag har Windows XP.

pevart!

Felmeddelanden om både wininet och active movie kan man lugnt strunta i. Det påverkar inget.

Det här om glide... är det efter att du installerat 345Mb megapatchen?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Lotus Samuel skrev:
....
Fast forcefeedbacken är inte alls likadan längre
...

Det är defaultinställningarna för FF i core.ini faktiskt i megapatchen så det ska INTE vara någon skillnad mot en "normal" patchad GPL.

om du däremot kört en helt opatchad GPL så blir det ju skillnad för en opatchad har ingen FF alls

(sen så påvekas FF av hjulinställningar och val bil förstås... ändra camber så får du se ;-)

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
ok. Tog just en sväng, måste laga lite mat, men lyckades göra den här skärmbilden. Bromsade lite för sent

Nicke Lindgren
Umeå
Här sen Jan 2003

Magnus:

Jag har icke monterat 345Mb patchen.

Skickar du den? Är det bara att "köra på" å ladda eller måste man lägga filen på nåt särskilt ställe?

pevart!

Umeå
Här sen Nov 2002

Vars hittar man mega patchen då?

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Ni har PM båda två (ni blir först o köra en ny version med nyare banor o ytterligare uppgraderade bilar )

Bara o zippa upp ovanpå GPL o köra...
o-uppgraderade banor o bilar är dock en bra ide...

Horda
Här sen Nov 2002

Jag hittade originalringen nu, du hade ju bytt utseende på programbladet din lille rackare

Det är centerspringen på forcefeedbacken som skiljer rejält nu, det tar ju bort lite av effekterna tyvärr. Annars är det ju egentligen verkligare med lite trög ratt ibland.

Nu ska jag bara snitsa ihop en H-växelspak på jobbet också thumbs up
Är det nån som kör med det, hemmabyggd eller köpt??

Umeå
Här sen Jan 2003

GPL = uhm?
2814 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande