Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1956 besök totalt |
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
Re: K-1 Attack
Jag har nog sett någon bild av den fara förbi på skärmen. Har tittat på deras sida men kommer inte fram till vad det rör sig om. Av någon orsak lyckas man ofta med konststycket att vissa en massa sidor utan att tala om något av vesäntligt värde. Eller så är det jag som inte orkar kolla allt tillräckligt noga. Vad är det för hjulupphägning? Var sitter coiloverinfästningarna? Är vikten angiven med motor? MM, mm. Ramen ser inte för exotisk ut i mina ögon, men den funkar säkert eftersom bilen är lätt. Den ser väl i vart fall rätt skaplig ut. Kul att det dyker upp lite olika skapelser tycker jag. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||
Byggs visst av en blandning av delar från Honda Accord och Audi TT (hjulupphängning, motor osv.)
Finns numera även för Ford-motorer Har stått en hel del om tekniken på deras hemsida tidigare, vet inte om/varför dom tagit bort det. _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||
http://www.k1-styling.sk/images_frame/con1.jpg
Är det bara jag som tycker att bilar utan kaross ofta ser grymt häftiga ut? Edit: En fråga till: Kolla på den här bilden http://www.k1-styling.sk/images_interior/29a.jpg. Är det jag som ser helt galet eller är det en kasettspelare som sitter i? _________________ Rickard Olsson |
||
Lite bilder på ramen finns http://www.halerconcepts.com/english
_________________ ![]() |
||
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
Många märkliga rördragningar. Böjda rör och inga justa skärningspunkter vad jag kan se. Krysset i dörröppningenär rätt in i mitten på ena strävan. Ingen sammanbindning av bakre fjädertornen. Främre Övre A-armarna som bär biltyngden sitter i sidan på ett rör utan rak koppling till mittenfästet för coiloversen. Men man ska nog se den i verkligheten.
Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||
Har studerat K1 Attack i snart ett år. Pratade med grundaren/ägaren "Dick ..." om att köpa en ren kaross. Personligen gillar jag designen men inte rörchassiet. Varför vet jag inte men kanske av den anledningen som Göran nämner. Tyvärr var det inget som intresserade Dick.
Forum finns på http://www.attackforums.com/ Mvh, |
||
En tysk-tjeckisk attack med mycket lovande siffror:
Lättviktskonstruktion med en tomvikt på 870 kg 3-liters Duratec V6 från Ford Mondeo ST220 226hk / 280 Nm 0-100 km/h på 4,5 s. Toppfart 280 km/h 6-växlad låda Pris ca. 59.000 _ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mer info på: http://www.attack-automobile.de http://www.k1-styling.sk _________________ P e t e r D e g e r m a n |
||
jag har alltid gillat utsendet på den dära, men det är MÅNGA som säger att rördragningen under är totalkass...
![]() skulle vara kul att bygga en kitcar någon gång.. men vafan jag har minst 50år kvar i bilsvängen innan man inte orkar bygga en kitcar längre.. (innan man är 70 borde man hunnit.. ![]() _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
Mmm.. stolarna var ju toksnygga, men priset var inget för min plånbok..
![]() http://www.k1-styling.sk/menu.php?menu=attack_menu.htm&id=attack-d30.htm _________________ MackeMaehlum |
||
öhh.. jo dom hade en hoj som hette K1, men fräsig vet jag inte om jag personligen skulle skriva under på..
![]() men smaken e som baken... ( i mitt fall hårig och väldoftande.. ) ![]() http://www.2ri.de/assets/own/BMW_092_1992_41_1024x757_BMW-K1.jpg _________________ MackeMaehlum |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1956 besök totalt |