Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
köpa bil?
756 besök totalt
1225 Eriksson

Här sen Apr 2003

Trådstartare
köpa bil?

Hej går i bilköpar tankar men är lite obeslutsam med vad jag vill ha

antingen en EVo 3

eller nån nissan s13

fördelen evo är att den är 4wd vilket kan vara bra på vintern iaf och att den jag tittat på har en del utrustning såsom dämpare och k-hämmare
även bra fart i!

s13 är ju Rwd men billigare så jag skulle ju kunna köpa grejer för de pengar jag spar på själva bilen
för att den ska bli ganska "kul"

hur är det med dessa bilar på bana? måste man lägga ner mycket pengar på s13 för att få den bra har hört lite om dålig väghållning men har aldrig kört någon så jag vet ju inte med säkerhet!

skulle va bra med lite tips på vad man kan tänka på inför att köpa dessa bilar kvalité och övriga uppgifter om körglädjen!....

skulle provköra men nu kom det en massa snö och bilen blev såld därför har jag inte tillgång att kunna köra dessa bilar för närvarande.

Mvh

Lund
Här sen Dec 2002

Hej!

om det bara är dessa två bilar du överväger så är nog det lättaste helt enkelt att leta upp en av varje, prova och se vad du själv känner, båda går nog att få snabba runt en bana med inte allt för stora medel.

förtydligande vore kanske att skriva 200sx av gamla modellen, annars kanske du kunde överväga nya modellen (s14) också, motorn ska vara bättre att bygga på i dem. Är du sugen på AWD så finns ju nissan sunny GTi-R också annars, SR20DET motor i den också (samma som s14, med annat insug grenrör osv dock), ganska liten och lätt, dessutom finns sånna med ratten på rätt sida, även om det kanske inte är så viktigt i en banbil.

Rent generellt, se bara till att hitta en bil du trivs att köra i, skruva inte ihjäl idg på väghållning i början, kör mycket bara, se till att bromsarna och däcken pallar varv efter varv så du inte tvingas köra mindre pga sånna grejjer.

Se till att du har råd att köra mycket med, däck och bromsar går åt fort och kostar sina slantar...

köpa bil?
756 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande