Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
615 besök totalt |
Nu funkar rätt DNSuppslag
Nu kan ni ta bort raden 213.115.248.22 ur hosts Allt är nästan som vanligt förutom placeringen. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Re: Nu funkar rätt DNSuppslag
Skadar det förresten att ha den där raden i hosts? Jag upptäckte i samband med detta att jag redan hade en pekning mot ordinarie (?) IP-adress där. Dvs "194.236.121.116 rejsa.nu www.rejsa.nu". _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Re: Nu funkar rätt DNSuppslag
Japp!
Så länge man kommer ihåg att den finns där gör den ju ingen skada.... Det går ju bra tills "experterna" kopplar servern till ett nytt IP-nummer igen. ![]() om man kör utan raden i hosts så funkar det ju så småningom i alla fall efter ett IP-adressbyte, när all DNS-hantering fallit på plats... Jag tror iofs att det dagliga användandet av rejsas alla eminenta funktioner kan gå lite kvickare om man har raden i tabellen inskriven för jämnan.
Se där, det var ju därför du inte kom in okej efter flytten av servern. Alltid lär man sig nå't... ![]() /Falk, som inte fattar ett smack av det här egentligen... Rätta mig om jag har fel ni som vet... |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
615 besök totalt |