Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Inga mail om svar i bevekad tråd.
738 besök totalt
DJ
NL
Här sen Maj 2004

Trådstartare

Jag får sedan rejsas tragiska vecka inga mail när det svarats i bevakad tråd.

Är det en känd bug, eller är bara jag utmobbad på nåt sätt?

Jo, jag har "Kontakta alltid mig vid svar" påslaget i inställningarna som vanligt.

Ny kulbil i garaget.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Mailen har inte funkat sen flytten (finns info i en annan tråd om detta.

Jag hoppades att jag löst det igår kväll för nu så får rejsaservern kontakt med mailservern den är tvungen att skicka via som det är nu men det verkar ev som det ändå inte går igenom några mail?

Åland
Här sen Sep 2003

Är det för att Bostream blockerar SMTP-porten (25) som du måste skicka mailen via en annan server?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

William Ekström skrev:
Är det för att Bostream blockerar SMTP-porten (25) som du måste skicka mailen via en annan server?

Det är för att det nätet (den nätleverantören alltså) som rejsaservern står på tillfälligt blockerar port 25 och jag alltså var tvungen att gå via deras. Men dnsuppslag fungerar inte på rejsaservern sen flytten, troligtvis pga någon inställning i brandväggen hos de snälla företaget jag fått ställa rejsaservern hos tillfälligt. Bostream blockar inga portar så tidigare har det bara varit o köra direkt från den egna smtpservern.

NL
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Nu funkar det.

Den här tråden är den enda jag "fått mail från".

Skumt.

Ny kulbil i garaget.
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003

Magnus Thomé skrev:
William Ekström skrev:

Det är för att det nätet (den nätleverantören alltså) som rejsaservern står på tillfälligt blockerar port 25 och jag alltså var tvungen att gå via deras. Men dnsuppslag fungerar inte på rejsaservern sen flytten, troligtvis pga någon inställning i brandväggen hos de snälla företaget jag fått ställa rejsaservern hos tillfälligt. Bostream blockar inga portar så tidigare har det bara varit o köra direkt från den egna smtpservern.

Jag har BBB som leverantör och de blockerar 25. Men åtminstone i min SMTP-server (Postfix under Linux) så kan man ställa in så att alla utgående mail reläas via BBB's egen SMTP-server. Då fungerar det fint.

738 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande