Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Brända stift?
1 besök senaste veckan (2897 totalt)
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Brända stift?

Ja, räserbilen har ju startvägrat nu några dagar.. i felsökningen så tog jag loss stiften för att luka om det kom något bränsle.. det hade det gjort men stiftet tyckte jag såg lite bränt ut i keramiken..

Ska det vara så här

Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Det kan ofta se ut på det viset pga värmen, men ibland ser man hur det kan se ut som om kompressionen läckt ut via skarven emellan metall och keramik och detta kan ibland bero på att man dragit fast tändstiften för hårt.

/Peter

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

hmm hade för mig att det var nått i stil med att fick urladning på utsidan av stiftet p.g.a av den höga spänningen.

detta ska inte ha nån betydelse för stiftet..

detta vad jag läst i allfall.

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
Wahlström
Lidingö
Här sen Aug 2004

Mer info fins på
http://www.ngk.se/upload/20%20frågorochsvar_low.pdf

Är det där ett tändstift?
oavsett fabrikat skadar det inte med nya, varje montering komprimerar packningen vilken till slut blir helt stum.
Har du höga tändspänningar ska du också se till att isolatorn och tändhatten är rena, för att undvika överslag.

Skänninge
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Wahlström skrev:
Mer info fins på
http://www.ngk.se/upload/20%20frågorochsvar_low.pdf

Är det där ett tändstift?
oavsett fabrikat skadar det inte med nya, varje montering komprimerar packningen vilken till slut blir helt stum.
Har du höga tändspänningar ska du också se till att isolatorn och tändhatten är rena, för att undvika överslag.

Usch vilken stor pdf-fil (modem) *12% färdigt*

Japp det är ett tändstift.. ett "halo" inköpt till bra pris men nu sitter det NGK, som är 1snäpp kallare än orginal monterat. Nu startade hon t.om. undrar om det var ngt fel på halo-stiften iaf

Tändsystemet är orginal. så det ska väl inte vara ngr konstigheter.. finns en risk att få ner vatten (eller snöyra som smälter till vatten) i tändstiftshålen på den här bilen iofs och då får man överslag..
98% färdigt

Citera
Skruva banåkabil
Brända stift?
1 besök senaste veckan (2897 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande