| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Kumho r-däck till Golf -88, vilken hårdhet på däcken?
|
1111 besök totalt |
|
Jag ska köpa r-däck till min Golf GTi 16V -88 och undrar vilken hårdhet jag ska ha på däcken, när man kollar på kumho Ecsta V70A så finns det "soft" och "medium>hard". Vilket passar bäst till min bil? Kan tillägga att jag ska köra på mantorp och kinnekulle. Jag ska endast använda däcken på bana. _________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||||
|
En Golf borde vara rätt lik min Kadett i det avseendet, och på min Kadett kör jag Kumho V70A med mediumhårdhet om jag minns rätt.
Har funkat riktigt bra, dock lyckats överhetta ett framdäck lite lätt när man nästan körde långloppspass i sommarvärmen. Medium har jag bra erfarenheter av iaf! _________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||
|
om du skulle köpa Bridgestone RE540 så är det soft som gäller. Jag tror inte ens att det in något annat till Sverige. Men det vet nog dude bättre.
Glöm ej heller att ställa in till mycket negativ camber när du kör r-däck, gör du inte det kan du inte utnyttja däckets egenskaper fullt ut. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
-Jag köpte V70A 'medium' i somras till min Morgan, den väger 612kg. Funkat väldigt bra hittils, vill dock ha lite hållbarhet. Enligt leverantören är 'medium' närmare 'soft' än 'hard' i mjukhet. Detta däcket verkar köras i SLC serien enligt Wheelbase som säljer dom, kolla vad dom rekomenderar till din bil. _________________
Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
Nej det skrev jag inte.
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
![]() |
Däck för banåka
|
1111 besök totalt |