| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Inträdeskrav
|
1, 2, 3 >> 10 besök senaste veckan (8012 totalt) |
|
Inträdeskrav
Magnus, skulle du inte kunna skapa ett antal frågor man var tvungen att svara "ja" på för att kunna bli "medlem" här på forumet? Detta skulle ju bara stärka knäpphetsfaktorn bland oss ytterligare.
Skojfrågor alltså. T.ex. "Tänker du på spårval mer än en gång varannan timme?" etc. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
|
En fråga kan vara: Har du nånsin fått frågan av en passagerare varför du kör som Ari Vatanen? (Händer mig ofta, men varför just Ari Vatanen?)
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
|
lol!
Letar du turn-in points och Apex på vägen till jobbet? Har efter ett års tid förmodligen det snabbaste spåret genom rondellen i slutet på Öckeröleden, kommer från Volvo och svänger vänster i rondellen mot Öckerö. Det är snabbt men knappast säkert då de flesta trafikanter inte är beredda på att man kommer så snabbt...
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Uppsala Rondellen är fin!! Man kommer från Sthlm hållet susar förbi alla sniglar i H-filen kollar att rondellen är fri och står sedan på friskt igenom snurran mot sundsvall och skär kurvan lite småvackert. I hög fart blir det lite som en högfarts "chikan" ;-) HJar tränat det till fulländning efter 10års farande genom rondellen!!
/P _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||
|
Jag blir skvatt galen när jag ser en rondell. På den tiden jag körde R5 mellan Lund och Malmö lärde jag mig hålla tempo. Detta för att kompensera för klen motor =60 hk (det är säkert många på forumet som känner igen sig
). Det var en hel del som blev avhängda i rondellerna då. Sen dess är det svårt att sluta...
Tips på frågor: om du vill utröna prestandan på en bil vad tittar du först på? [ ] Hur högt hatighetsmätaren är graderad. [ ] Hur tuffa "ögonlock" bilen har. [ ] Hur mycket bromskivorna fyller ut fälgarna. När du hör ordet Spa tänker du direkt "ooooh va trevligt att besöka en rekreations anlägning för att.." [ ] "..bada gjyttjebad med gurkor på ögonen och få massage" [ ] "..få möjligheten att hålla fullt genom Eau Rouge" _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
HAHAHA!!! (Är det nån som sett att på min blåa bils baklucka finns den symbolen osså.... i blått... hehe!) _________________ Magnus Thomé
|
||||
Jag fick frågan: Varför har du en uppochnervänd karta av Australien på bakluckan?
|
||||
Ja vissa har ju svårt att veta vad som är upp och ner...
Har sett ett par bilar där den som klistrat på dekalen inte riktigt haft koll, kanske hade varit i Astrularien nyss. ///Martin _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
|
Faktiskt har ingen frågat om Australien på min bil, är Ringen så känt bland allmänheten? Alla som reagerat på dekalen har efter viss betänketid svarat rätt!
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
|
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Den "riktiga" klassikern var väl på en tidig BMW SC-träff då jag tror T. Paahv fick en fråga från en ofrälst Volvokille. "Är detdär Dalsland eller?" En klassiker blan de som hörde...
Fast det var på tiden då "inte alla visste om att man kunde åka ringen" typ... |
||||
|
Kommer ihåg att någon i mitten på 90-talet undrade varför det satt en Dalsland-dekal på bakluckan. Fast var det verkligen på T. Paahvs bil, hmmm... Har ett svagt minne av att J. Eklund har pratat om detta. (Märker att mitten på 90-talet börjar bli länge sen...
)
Kanske Peeter kan höra med T.Paahv hur det var, eller varför inte locka hit honom? ///Martin _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
|
|
||||
|
om du vill utröna prestandan på en bil vad tittar du först på?
Hur stor spoiler den har på bakluckan om det är ett snyggt mönster på däcken om den har stora fälgar så att det är gott om luft mellan bromsar och fälg Hur tuffa "ögonlock" bilen har om den är ordentligt sänkt så den ser ut att skrapa i frontspoilern ofta Det här känns ju som en slamkrypare.... jag tycker allt passar in väl på en boulevardtrimmad BMW 3-serie... Mvh, Pär _________________ Pär Hylander |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Inträdeskrav
|
1, 2, 3 >> 10 besök senaste veckan (8012 totalt) |