|
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900
Trådstartare

19 Dec 2004 10:42
Senast ändrad av Johan Dahl, 01 Aug 2005 21:15, ändrad totalt 2 gånger
Heloo igen...
Som vissa av er redan vet så kunde ju inte hålla mig ifrån bilträsket...
Min gamla guling bor tyvärr inte hos mig lägre...
 [/img]
MEN nu har jag skaffat något bra mycket vildare att tämja:
en klar fördel med denna nya (gamla) maskin är att den är välbyggd från början!
mera bilder kommer!
_________________ Johan Dahl
|
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499

19 Dec 2004 11:06
Nu väntar vi med spänning på att mer info kommer och en förklaring till varför denna "gamla" bil är värre än den "nya"... Borde väl inte vara så från början iaf...
_________________ Jonas Edling
|
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900
Trådstartare

19 Dec 2004 11:14
tjena Jonas!
det borde ju absolut inte vara så från början som du säger...
Kan väl berätta att bl.a. Köhler varit inblandad på ett hörn...
_________________ Johan Dahl
|
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6662

19 Dec 2004 12:39
schysst johan!
Det kan inte råka vara så att denna kommer spåra ur lite mer än vad den gamla gjorde så att du får fram en riktig dräpare?
Har du mer info om den?
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
|
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900
Trådstartare

19 Dec 2004 14:38
tjena Fredrik!!
så fort bara mina batterier är färdigladdade ska jag ut och plåta lite..
// Johan
_________________ Johan Dahl
|
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003
Inlägg: 778

19 Dec 2004 18:29
Tyckte du pratade om M coupe tidigare?? Blir det inte svårt att få ut så mkt effekt ur 286hk motorn (som 343hk).
_________________ mvh
Philip Lundh
|
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187

19 Dec 2004 20:31
MatroxMGA skrev: | Tyckte du pratade om M coupe tidigare?? Blir det inte svårt att få ut så mkt effekt ur 286hk motorn (som 343hk). |
Njae, nära 400hk är inte direkt något problem. Det kostar kanske lite mer men det går.
_________________ / Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
|
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900
Trådstartare

19 Dec 2004 21:13
Matrox...
jo M-coupe skulle det bli.. Tanken var att jag o Janne skulle ha varsin och göra banträffarna osäkra
MEN så råkade denna Köhler-Schnitzerpillade E36 dyka upp mitt framför näsan på mig!!
Den är betydligt piggare än min "gamla" M3!!! E46 M4 bromsar ca 310hk medans denna gamla E36 är bromsad till ca 330 av Köhler !
I bilen finns även
Kolfiberinsug (Schnitzer)
Grenrör (Supersprint)
Katersättare (Supersprint)
Cup-Kit (Bilstein.. ej hårdhetsjustering..  )
Något mindre snabbt men ack så kul är att förra ägaren monterat ett helt M3 GT kit! Med helt menar jag inte bara spoiler fram utan även komplett inredning! Kolfiber runt växelspak, interiörlister i kolfiber samt instegslister i kolfiber !! Givetvis med M3 GT International loggor! coolt.. men om bilen blir snabbare vågar jag inte svara på...
bilder kommer.. eventuellt skickar Janne upp lite bilder ikväll...
_________________ Johan Dahl
|
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003
Inlägg: 778

19 Dec 2004 21:31
Niklas Sandström skrev: | MatroxMGA skrev: | Tyckte du pratade om M coupe tidigare?? Blir det inte svårt att få ut så mkt effekt ur 286hk motorn (som 343hk). |
Njae, nära 400hk är inte direkt något problem. Det kostar kanske lite mer men det går. |
att 400hk inte skulle vara några problem tvivlar jag starkt på (ur en 3.0:a), om man ska bibehålla någon sorts driftsäkerhet. Menar du då turbo konvertering? BMW har ju tom haft lite små problem med 343hk motorn just pga av den höga liter effekten.
Johan: låter bra
_________________ mvh
Philip Lundh
|
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187

19 Dec 2004 21:52
MatroxMGA skrev: |
att 400hk inte skulle vara några problem tvivlar jag starkt på (ur en 3.0:a), om man ska bibehålla någon sorts driftsäkerhet. Menar du då turbo konvertering? |
Nä det är sugmotor, det är kanske inte att rekomendera i en gatbil men jag tänkte prova nästan lika extremt i min så får jag se hur länge den håller. 350-370hk är då inget problem med hållbarheten i en gatbil.
MatroxMGA skrev: | BMW har ju tom haft lite små problem med 343hk motorn just pga av den höga liter effekten.
|
om det är just litereffekten som är problemet vet jag inte. Vi tänkte bygga på en S54 i tävlingsbilen men blev avrådd av Khöler som rekomenderade S50'n. PTG har dock kört S54 med ganska höga effekter före och efter dom slutade tävla med GTR'en i ALMS.
_________________ / Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
|
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848

20 Dec 2004 09:37
jasså hade du köpte den, sneglade lite på den när vi var förbi Levins härrom dagen, (hämtade "race" muttrar).
Den bilen är ruskigt bra och påkostad. Du får filma in motorljudet så vi får höra det.
_________________ /Andreas Karlsson
Camaro V8TC
|
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004
Inlägg: 964

20 Dec 2004 13:29
_________________ Jan Ekehage
|
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848

20 Dec 2004 13:36
satt de inte några ac schnitzer kolfiberstolar klädda i skinn i den tidigare?
_________________ /Andreas Karlsson
Camaro V8TC
|
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004
Inlägg: 964

20 Dec 2004 14:17
Jepp
Men dom följde inte med i köpet.
Synd för då kunde jag ha lurat av dom av Johan
_________________ Jan Ekehage
|
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900
Trådstartare

20 Dec 2004 14:54
så Johan skulle vara lättlurad då säger du?
_________________ Johan Dahl
|
Maccan
Värnamo
Här sen Aug 2003
Inlägg: 323

20 Dec 2004 15:47
Tyckte jag såg/hörde någon i en sådan bil gasa runt i stan häromdagen....
_________________ Marcus Marklund
|
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312

20 Dec 2004 16:21
Grattis till nya bilen, Johan.
Det skall bli spännande att se och höra den nya pärlan. Låter som det verkar vara ett rätt
potent åk.
Hälsningar
Thord
Röd E30 M3 -90
_________________ Thord Johnsson
|
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312

20 Dec 2004 16:24
Grattis till nya bilen Johan !
Det skall bli skoj att se och höra pärlan.
Låter som ett rätt potent åk.
Hälsningar Thord
Röd M3 E30-90
_________________ Thord Johnsson
|
CRY
Jönköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 134

20 Dec 2004 17:40
Hej!
Grattis till bilen, du kan nog ta bort stereon i bilen, för den låter gott på egen hand kan jag lova  om det är den bilen jag tror det är....
_________________ Christian Ryman
BMWCS #2928
|
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121

20 Dec 2004 17:46
Niklas Sandström skrev: | om det är just litereffekten som är problemet vet jag inte. Vi tänkte bygga på en S54 i tävlingsbilen men blev avrådd av Khöler som rekomenderade S50'n. PTG har dock kört S54 med ganska höga effekter före och efter dom slutade tävla med GTR'en i ALMS. |
Innan GTR:en med V8 så körde de med en S50 3.2 eller vad den nu heter.
Men de senaste åren har de kört med en S54 med ca. 420 hk.
|
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004
Inlägg: 964

20 Dec 2004 20:04
lägger man sig på ca 115-120hk/liter så funkar det för gata åså känns det som  iofs går det väl inte plocka ut mer utan att byta sprut/tändning + öka varvtalet.
Johans motor varvar 8000 rpm och bör väl bromsa 350hk NÄR han byter kammar  fast man bör ju kolla över vevstakslagerna snart på den  Undrar vem som ryker på det jobbet
_________________ Jan Ekehage
|
|