Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 CS -93
1, 2   >>
6 besök senaste veckan (9255 totalt)
Mattias Österberg
Saltsjö-Boo
Här sen Maj 2004
Inlägg: 234


Trådstartare
Hej.
Jag har smygläst här på rejsa i snart ett år nu så tänkte att det kanske är på tiden att jag presenterar mig och min bil. Jag har inte gjort så mycket åt den sen jag tog hem den från Tyskland för tre år sedan utan de modifieringerna som finns är gjorda av de två första ägarna som jobbade på Porsche i Stutgart. Huven och bakspoilerna är orginaldelar från 968 turbo s, läppen under främre kofångaren är en Tech Art och fälgarna är smidda från RH. I övrigt är bilen lyckligtvis ren från allt lull-lull som inte gör att det går fortare. Dvs ingen ac inga elhissar eller ingen stor stereoinstallation däremot M030 chassie, diffbroms och skalstolar. Bara renodlad körglädje!











Just nu sitter jag bara och väntar på att de skall sopa gatorna så jag kan ut och lufta bilen igen. Det börjar bli jobbigt att hantera abstinensen. Jag får nog gå ner och torrköra lite i garaget.

_________________
Mattias Österberg

Porsche 993 C2 -94
Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad]
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



mattias 968cs skrev:

Just nu sitter jag bara och väntar på att de skall sopa gatorna så jag kan ut och lufta bilen igen. Det börjar bli jobbigt att hantera abstinensen. Jag får nog gå ner och torrköra lite i garaget.


Är det inte lämpligt att vänta på att snön försvinner?

Är skalstolarna Porsche original?

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



otroligt fin bil! Fälgarna passar ju kanon på den thumbs up ! o så gillar jag den där frontspoilern, den är lite diskretare än Turbo S läppen.

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Stolarna ser ut som Porsche orginal. I stort sett alla CS bilar hade skalstolar med ryggen i bilens färg orginal thumbs up .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Mattias Österberg
Saltsjö-Boo
Här sen Maj 2004
Inlägg: 234


Trådstartare
Ja stolarna är Porsche/Recaro orginal. Långtifrån alla CS har skalstolar uptäckte jag när jag skulle köpa min. Dessutom finns de konstigt nog utan M030 paketet och diffbroms också. Många bekväma och småfeta tyskar ville inte ha skalstolar och då slapp de det.

_________________
Mattias Österberg

Porsche 993 C2 -94
Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad]
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10147



Läcker bil! Ser ut att vara en perfekt CS, måste faktiskt erkänna att jag hittade rester (som är borta nu) från en bilradio i min Cup bil så jag kan inte kommentera stereon..

_________________
Anders Hansson
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370



Mycket fin bil!!!

Kul å se hur de ser ut orginal

Vi syns säkert på något banmöte

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Snygg bil thumbs up

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Dax för en CS träff snart tror jag . Undrar hur många % av sverges CS;ar som är här. 6;st räknade jag till som är reggade.

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Avregistrerad (739)

Här sen Jan 2005
Inlägg: 340



Det var en mycket snygg och smakfull bil även om jag tycket att fälgarna är lite magstarka 968cs är nog den snyggaste frontmotor porschen Ändvänds den som fin vardagsbil eller "bara" som banbil? Hur mycket trim har motorn? Många frågor men jag som också är en färsking på forumet hälsar dig varmt välkommen hit till det bästa av forum.

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Håller oxo med, en CS som är alldeles rätt!

Fredrik C skrev:
Dax för en CS träff snart tror jag . Undrar hur många % av sverges CS;ar som är här. 6;st räknade jag till som är reggade.


Tror nog det finns en del faktiskt, med tanke på att man faktiskt ser dom till salu lite då och då. Så flera 10-tal som är rätt så säga. Sen tror jag det finns många fler CS med utrustning för småfeta tyskar som skrevs ovan

_________________
Pär Hylander
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Pär Hylander skrev:
Håller oxo med, en CS som är alldeles rätt!

Fredrik C skrev:
Dax för en CS träff snart tror jag . Undrar hur många % av sverges CS;ar som är här. 6;st räknade jag till som är reggade.


Tror nog det finns en del faktiskt, med tanke på att man faktiskt ser dom till salu lite då och då. Så flera 10-tal som är rätt så säga. Sen tror jag det finns många fler CS med utrustning för småfeta tyskar som skrevs ovan


Vi har framförallt väldigt få röda CS'ar här, så vem vill ge mig en?

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335



Mycket snygg bil :woot: Väcker en hel del ha-begär!

Förstår vad du menar med abstinensen


Rikard

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Himmla snygg bil, helrätt med dom fälgarna tycker jag

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467



Snygg bil! thumbs up

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Grymt snygg!!

........................................................................och där kom 968CS bagäret tillbaka. Trodde jag hade lyckats förtränga det helt....

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Kommer ihåg den bilen från något PCS-möte på Knutstorp; mycket fin! thumbs up
968CS är ju Porsches mest lyckade modell genom tiderna!
Citera
Mattias Österberg
Saltsjö-Boo
Här sen Maj 2004
Inlägg: 234


Trådstartare
Vintermeckandet i år blev rätt så lindrigt om man jämför med många andra här på rejsa. Jag har bara svarvat bromsskivorna och köpt stålspunna slangar runt om. Givetvis ny belägg också.
Av en ren slump såg jag att det fuktade lite på vänster framslang och det ena gav det andra... Lika bra att byta det också när jag ändå har allt nere...
Förresten var det Rolles Slitz som svarvade skivorna och det blev mycket bra.

_________________
Mattias Österberg

Porsche 993 C2 -94
Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad]
Citera
d_b
Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 346



Magnus Svensson skrev:
Himmla snygg bil, helrätt med dom fälgarna tycker jag


Instämmer till fullo thumbs up

_________________
D a v i d B r a n t m o
Nu:
951 Cup 3,0 16v
Då:
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



Riktigt läcker!! thumbs up Nu är jag lite partiskt eftersom jag också har 968 CS i samma färg!

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Mattias Österberg
Saltsjö-Boo
Här sen Maj 2004
Inlägg: 234


Trådstartare
Avregistrerad anv. skrev:
Det var en mycket snygg och smakfull bil även om jag tycket att fälgarna är lite magstarka 968cs är nog den snyggaste frontmotor porschen Ändvänds den som fin vardagsbil eller "bara" som banbil? Hur mycket trim har motorn? Många frågor men jag som också är en färsking på forumet hälsar dig varmt välkommen hit till det bästa av forum.


Hej. Jag använder bilen mest som leksak när humöret känns rätt och lite på bana. Den är i det närmaste standard vad det gäller fjädring och motor, endast uppgraderad med fjäderbensstag och större hjul. Mest valuta för pengarna vad det gäller uppgradering är nog att investera det på förarutveckling. Det är inte bilen som sätter begränsningarna just nu även om jag tycker att jag börjar få bra fart runt banonrna nu.

_________________
Mattias Österberg

Porsche 993 C2 -94
Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad]
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 CS -93
1, 2   >>
6 besök senaste veckan (9255 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande