| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
hjälp mig hitta.....bogserögla
|
1, 2 >> 7810 besök totalt |
|
Hej nu e jag ute bogserögla "en sådan rund platt o röd" som man brukar se på rejsbilar . sitter offtast monterad i mitten av fronten tacksam för svar , gärna med länk . mvh jannis _________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||||||
|
ändrade rubriken lite......
nej jag hittar ingen vareken på dalhems eller realcar vad finns de mer för firmor på nätet som kan tänkas ha de jag är ute efter _________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||||||
|
en sån [url=http://carstyling.azoshop.com/shu_shop_en/index.php?kid=76&id=368&oka=3|3|6|76|&s=1&sid=4500be88b80ea0dc0a483c65ec0d2340]här[/url] kanske?
(iofs låter FoliaTec lite fjolligt styling i mina öron, men wtf, det är jue bara en plåtbit ...) |
||||||
|
Finns väl något reglemente om hur stort hålet ska vara i dom också vill jag minnas..
Har för mig att det var ganska stort, men nu har jag inte reglementet liggades i närheten
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
|
Re: hjälp mig hitta.....bogserögla
Problemet är väl mera hur den ska sita fast i bilen. Det måste finnas nått att bulta i. Oftast så passar inte några köprta öglor. Titta på min hemsida översta bilden. 8 mm duralalu utsågat i bandsåg. Sitter bultat på ett kofångar fäste en bit in. Visserligen blev det inte mitt i bilen men det gör inget. Sågar man ut ett själv så kan man få det väldigt smutt. Bara att gåra ett i papper först. Göran Malmberg http://hem.passagen.se/hemipanter/ _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
||||||
|
Snyggaste lösningen för multifunktionsbilar är väl att ha en demonterbar med endast ett hål genom fronten. Om öglan dessutom är "ledad" så slår man inte sönder knän mm när man rotar i motrorrummet.
Men att fixa till en bra fastsättning kräver kreativitet. Edit: Hittade denna Tow Strap, den skulle ju förenkla monteringen (kanske). |
||||||
|
hej o tack för alla ideer o svar , det lutar åt en röd bogserögla "ala foliatac"
bilen är ju en 993a som nästan bara används för slalom / bana . problem med att slå i knäna när jag ska mecka mm ...har jag inte då motorn sitter bak finns de fler bra länkar eler ideer så bara fyll på.... mvh jannis _________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||||||
|
|
||||||
|
_________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||||||
Diameter 60 mm, det är rätt stort. Jag kör med vajer _________________ Pär Hylander |
||||||
Har du någon bild på din vajer? Hur ser bestämmelserna ut? Hur har du fäst fast vajern?
_________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé
|
||||||
och på Golf 3 tex. Även vänstergängat där med.. Edit: Tog bort bilden. _________________ Daniel Steiner |
||||||
Det satt redan en svetsad ögla i fronten, men den var tillkommen innan 60mm-reglen och är för liten. Så jag tog en bit vajer och ett vajerlås och monterade vajern som en cirkel som hänger i öglan. Avsluta med lite tejp så att vajern i hänger och slänger i svetsöglan..... 100% funktion och 0% snyggt.... Bestämmelsen är minst diameter 60 mm om jag minns rätt (kolla Gemensamt tekniskt reglemente racing på www. sbf.se) samt att en röd pil ska märka ut var dragöglan är. Den på 996:an på bilden är säkert för liten. Men ska du bara köra med PCSR är det nog ok med för liten. _________________ Pär Hylander |
||||||
|
Knyt ett ordentligt tubvävt band i originalöglan. Du måste kunna demontera den inför SBP besiktning. Dessutom så blir det j_kligt stor grejor om skall ha minst 60mm innerdiameter. Med vävband så blir det lätt och smidigt.
_________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you - |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1, 2 >> 7810 besök totalt |