Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
917 besök totalt |
Förändringsförslag till forumet
Har märkt på sistone att det är många som inte vet hur man laddar upp bilder. Kanske är det texten som är lite liten... Det kanske går att göra uppladdningslänken lite tydligare så man ser det direkt. Kanske räcker med att göra texten fet eller nått sånt... Bara en liten fundering från min sida ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
Eller så läser man reglerna för forumet noga där det står omnänt
![]() Man jag kan hålla med om att det inte ens där är speciellt tydligt, mer en bisats. Jag gjorde en stickytråd nu iaf i det här forumet. ![]() _________________ ![]() |
||
Skulle inte forumreglerna kunna ploppa fram som one-liners uppe eller nere på sidan lite slumpmässigt (inte popups alltså!) så att man blir påminnd?
Till höger om 'Forumlista -> Foruminfo/frågor -> Svara på ämne' eller nåt. ![]() ![]() EDIT: punkt och smileys _________________ William Ekström |
||
Eller att forumsreglerna finns tydligt länkade på sidorna "Svara på ämne" och "Skapa nytt Ämne".
Rätt info i rätt tid. Ladda upp bilder kunde också synas tydligare när de skall användas. Det finns gott om plats till höger om Alternativen under editrutan. Även till höger om editrutan på 1024x768. Men allt är ju inte fritt konfigurerbart... |
||
Annars är det väl ett relativt enkelt phpBB-hack (jämfört med övriga modifieringar av forumet som Magnus har gjort) att lägga till en knapp "Ladda upp bilder" på sidan där man skriver inlägget (posting_body.tpl)?
Snyggt och användarvänligt? _________________ Henrik Andersson ![]() |
||
Jo. Men jag har ingen fungerande filöverföring pga att det är stängt i brandväggen.... _________________ ![]() |
||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
917 besök totalt |