| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hjälp att hitta tank...
|
671 besök totalt |
|
Hjälp att hitta tank...
Hej När jag ändå river i bakdelen på Caprin skulle jag vilja byta tank. Den som sitter där nu är en förgasartank, ombyggd med matarpump inuti och huvudpumpen utanför. Det "fungerar" men är svårmekat eftersom det inte finns lock på ovansidan av tanken. Dessutom är jag lite osäker på matarpumpens kapacitet. Därför vore det himla smidigt om det gick att hitta en annan tank som "passar". Jag har provat OG Saab 900 men den är alldeles för hög (om man inte bygger om *hela* bagagerumsgolvet) Måtten skulle behöva vara ungefär 800-900 mm "bred", 300-350 mm "lång" och 150-170 mm "hög". Helst med påfyllningsrör på ena sidan (höger), helst med plats för Bosch-pump i tanken men annars i alla fall lock på översidan så man kan montera förpump med lite mos. Gärna plast också. Kan det finnas någon bil som har en liknande tank? Hittar jag inget får det bli att göra ett lock i Capritanken, men det måste bli tätt... /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
|
Re: Hjälp att hitta tank...
Du kan få en plasttank från en Vectra 2000 av mig om du vill
Röret är åt höger iaf, måtten kan stämma kanske
Den finns iaf för gratis avhämtning i Sikeå! Komplett med tankrör, givare och allt jox som sitter där orginal. Bild finns tyvärr inte men det kan ju gå att hitta på nätet. |
||
|
_________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Hjälp att hitta tank...
|
671 besök totalt |