Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
585 besök totalt |
Offset och styrrespons mm.
Har problem med något sävlig styrrespons. Funderar nu på att att bredda mina fälgar ca 1". Ska jag ska öka eller minska offset för få en bättre styrrespons, och hur mycket ska man starta med. Med hjälp av spacers kan jag komma närmare ett offset som jag hoppas ska passa bana lite mer. Tilläggas ska också att kraftigare swaybars är på väg. De här är hjulinställningen jag nu kör med LF: 0.04 degree toe, -0.7 degree camber, 6.9 degree caster RF: 0.04 degree toe, -0.7 degree camber, 6.9 degree caster LR: -0.01 degree toe, -0.68 degree camber RR: -0.01 degree toe, -0.68 degree camber Tacksam för alla tips! /Erik _________________ //Erik Fornå BMW M3 E46 SMG-03 |
Styrrespons beror på så mycket me än fälgofset.
Du får nog sreca lite mer vad du pratar om.....bil....däck...och kränghämmare, var då ?? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
Visst gör det..
Vill egentligen bara ha reda på hur offset (+/-) på fälgarna påverkar styrresponsen ?. Borde vara vardagsmat för erfarna banåkare att förklara hur det hänger ihop. Vore även tacksam om jag kunde få lite hjälp med hur jag ska ställa hjulvinklarna för lite "sportigare" körning ![]() Här är för övrigt lite mer info om bilen (Corvette C5 02) Däck: Kumho Ecsta MX 245/45 17, 275/35/18 Kommer troligtvis gå upp till 265 fram 295bak Hotchkis krängningshämmare (32mm fram 26 mm bak) Z51 fjädrar och dämp. _________________ //Erik Fornå BMW M3 E46 SMG-03 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
585 besök totalt |