| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar | 

|  | Skruva banåkabil  M11 Nylock fingäng | 2102 besök totalt | 
| 
							M11 Nylock fingäng                                           Kan kännas trivialt att fråga om en liten mutter men den här dimensionen verkar svår att hitta utan att beställa en box på typ 1000 st...   Någon som kan hjälpa mig att få fram 4 st sådana? Nylock M11, Stigning 1 (säger man så?) _________________ Fredrik Bolander --VVR--     | ||
| 
 När engelsmän för en gångs skull väljer att jobba med millimeter kan du ju gissa vad de väljer...   Jag har fått info om att även Puggar har denna dimension men går man in på deras verstäder ska man ju ha ett artikelnummer med sig på den del där den muttern ska sitta. Kanske får göra egna bultar. Ville bara kolla om någon hade något liggande. _________________ Fredrik Bolander --VVR--     | ||
| 

Ring hallmers och kolla om de har.. Jag kan nog åka förbi och plocka upp ett par åt dig i nästa vecka i så fall..
 De har iaf stor sortering på UNF/UNC och andra "ovanligheter" så man kan ju alltid hoppas. 040-227700 | ||
| 

om du skaffar lämplig gängtapp (säkert dyr!), kan du ju alltid börja tillverka åt andra "snobbar" och få lite ekonomi på det!
   | ||
| 

Opel har M11 som topplocksskruvar men det hjälper ju knappast dig.
 Har du kollat med Sifvert vid lindhagensplan? De är nog stans bästa ställe på omöjliga dimensioner av skruvar och muttrar. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! | ||
| 
 Det verkar vara just topplock som har M11, men som sagt hjälper det mig föga.   Jag är stammis på Sifvert   _________________ Fredrik Bolander --VVR--     | ||
| 
							Re: M11 Nylock fingäng                                       I ditt första inlägg skriver du mutter och i ditt andra bult. Misstänker att det är mutter du ska ha? Hur som så kollar jag runt lite om jag hittar något. Behöver du i någon specilell kvalité tex 8.8, 10.9, 12.9 eller det kanske inte är så viktigt bara det är rätt dimention? Räcker det med alu (och du ska ha mutter) så kan du ju ta en topplocksbult och skära skåror längst med den och gänga med en sån, blöt med t-röd när du gängar i alu så brukar det gå bra. _________________ Emil Rehnfors | ||
| 
							Re: M11 Nylock fingäng                                       
 Skrev jag bult? Snurrig... Det är mutter jag ska ha. Tänkte att det var enklare att gänga om tappen, kanske därför jag skrev bult, nåja... Dimension är viktigast, men alu vete .... Det är en till styrleder. Jättebussigt om du kan kolla.     _________________ Fredrik Bolander --VVR--     | ||
| 

Måste det vara en nyloc då? 
 För en vanlig  M11x1  är väl inte så omöjlig att få tag på.. Du skriver att den sitter på en styrled, var lite fräck och gå in på biltema med gängtolk och skjutmått =) Styrleder och spindelleder har väldigt ofta udda gängor. | ||
|  | Skruva banåkabil  M11 Nylock fingäng | 2102 besök totalt |