Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1125 besök totalt |
USA import lurifax fråga.
Nu kanske jag blir slagen på fingrarna men.. Fungerar det verkligen att be företaget i USA man köper delarna av att markera paketet med "GIFT" eller "USED CAR PARTS"? för att slippa tull å moms.. ![]() Är det någon som verkligen vet? _________________ Mathias Lövdblad |
||
nope.
räkna med en 1-2% chans vid företag->privatperson vid en privat->privat är det nog en ganska hygglig chans att klara sig. jag talade med karo idag och han undrade om det inte var smartare iaf att samskicka våra delar. han undrade också vad det var för tokig svensk som frågade vad en 40lbs kartong kostade att skicka när det finns kalkylator på dom flesta transportsiter ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
jag funderade på samma sak med denna formulering istället "service and repair of..."
Samma dåliga odds med det tro? ...Kanske är moms på sånt iof ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||
Finns en liten risk med att värdera det till ett mindra belopp pågrund av om paketet kommer bort så får du bara tillbacks det som paketet är värderat till! så var det sagt när en släkting tog hem en bil från USA!! _________________ Patrik Kulla BMW M3 -01 SMG |
||
Det funkar bara om du har kvitto eller fraktsedel som bevis för att du skickat en reklamation till USA. Så vad man kan göra är att man skickar någon gammal del och specar det noggrant på tullspecifikationen till USA, sedan när paketet kommer "i retur" med din "reparerade" del så måste man visa kvittot och tullspecen för speditören/tullen så slipper man alla extra avgifter....man är dock fortfarande tull/moms skyldig för en eventuell reparations eller renoveringskostnad (förädlings värde). Anders _________________ Anders Bronäs www.glasskalas.se www.slushkalas.se hyr mjukglassmaskin eller slushmaskin. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1125 besök totalt |