Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Torrsump från moroso
2 besök senaste veckan (1034 totalt)
SteQve
Täby
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Torrsump från moroso

Hej!

Kika på denna bild:

Förklara sedan för mig hur den funkar och hur den skall installeras tack på förhand

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28647
Citera
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003

Re: Torrsump från moroso

SteQve skrev:
Hej!

Kika på denna bild:

Förklara sedan för mig hur den funkar och hur den skall installeras tack på förhand

Den där pumpen har 2st evakueringssteg och ett trycksteg. På undersidan finns det också tre palstproppar.
Det är sugsidan av pumpen. De tva sugstegen skall anslutasd till evekueringen av oljan på sumpen och utgångarna på ovansidan till tanken. Från botten på tanken går det en slang till ingången på trycksteget och dess utgång till oljeingången på motorns oljesystem.
Detta nämnt untan hänsyn till oljefileter, kylare, urlufningssystem, catchtank mm.
Göran Malmberg

Bromma
Här sen Feb 2003

Re: Torrsump från moroso

Göran Malmberg skrev:
SteQve skrev:
Hej!

Kika på denna bild:

Den där pumpen har 2st evakueringssteg och ett trycksteg. På undersidan finns det också tre palstproppar.
Det är sugsidan av pumpen. De tva sugstegen skall anslutasd till evekueringen av oljan på sumpen och utgångarna på ovansidan till tanken. Från botten på tanken går det en slang till ingången på trycksteget och dess utgång till oljeingången på motorns oljesystem.
Detta nämnt utan hänsyn till oljefileter, kylare, urlufningssystem, catchtank mm.
Det finns en chematisk bild på min hemsida. http://hem.passagen.se/hemipanter/ en bit ner på sidan.
Göran Malmberg

Torrsump från moroso
2 besök senaste veckan (1034 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande