| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Gänga till lamdasond
|
2618 besök totalt |
|
bara lite onödig info...
jag köpte en svetsmutter till lambda, inte rostfri utan bara vanligt stål, alltså en "stålkuts" med invändig gänga... när jag kom hem från affären och betraktade kvittot kostade den mig 120kr
F-N, det vore ju bättre att köpte en gängtapp för pengarna... SKANDAL! _________________ Projekt:MINI 16v TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13990 Bruksbil: Impreza GT -99, kombi så klart... Andreas Fogelberg |
||||
Mekonomen tar 27 kr. Dock skall de ha 94 kr om man skall ha en plugg till också.. >
_________________ Rikard Ahlin |
||||
|
Istället för en plugg, köp ett tändstift till en ford som har gängan m18x1,5
Ser kanske lite dumt ut men kostar typ 23:-
Nu vet jag inte vilka fordar som har dom stora stiften, men det kan inte vara så svårt att lista ut. |
||||
|
Hej
Pinto, förstås, denna eviga motor, kommer till räddning igen. Ja, det är alltså den som har riktiga tändstift som passar som lambdaplugg :-) /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
|
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
Det är inte rostfritt väl? Annars är ju priserna helt ok. Här är en bild på mina muttrar och pluggar i RF. _________________ MVH Patrik Johansson |
||||
Saab96 tvåtakt har m18*1,5 på sina tändstift också.
|
||||
hehe, tappade min plugg på en träff på åland och då fanns räddningen där genom att gå in på närmaste åländska mack och fråga efter ett saab stift till en 96á
_________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Gänga till lamdasond
|
2618 besök totalt |