| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Super Touring
|
1261 besök totalt |
|
Super Touring
Dags att posta lite om touringklassen jag hittade mitt motorsportsintresse till - Super Touring!
Hittade en utmärkt sida (dock än under uppbyggnad) - http://www.supertouring.co.uk/index. Här kan ni läsa om Ford's underliga projekt när Mondeon skulle bli till Super Tourer. Först gjordes en bakhjulsdriven variant, sedan planer till en fyrhjulsdriven. Dock slogs de alla ner för den framhjulsdrivna som var enklast att ta fram.
Eller läs om Volvo's 855'a som togs fram av SAM. Egentligen skulle det först vara en sedan, men pga. att inte Volvofabriken kunde få fram ett sedanchassie så började de bygga på en kombi och ja resten vet ni ju...
Läs lite om Nettan Lindgren och Peggen Andersson som var och härjade i början, eller Slim Borgudd som skulle köra Mazda 323 1995 i BTCC och så vidare... Jag som touring car fan kan bara inte få nog iallaf!
Lite trevliga ST-bilar från sidan:
BMW 318is för alla från maffian här på forumet
ovanlig ST Mitsubishi!
Toyota var aktiva i början av ST-åren.
Colin McRae gjorde ett framträdande i BTCC.
Den mest segerrika bilen i BTCC's ST-historia, Lagunan.
Audi vann med A4'an inte mindre än sju titlar 1996 runt om i världen. _________________ Johan Meissner |
|
|
|
Sjävlkart är Super Touring och framförallt BTCC en av de bästa serierna i världen gällande banracing! Minns såväl när Rydell fightades mot de andra gamla rävarna som Plato, Menu, Müller, Thompson mfl. Och Johan Thorén kommenterade racen för glatta livet! Det var tider det, tycker det är synd att inte någon kanal kan fortsätta visa ifrån BTCC då den serien bjuder på fin racing! En sak är iaf säker, racen är helt klart roliga att titta på! Ingen som har inte liten filmsnutt från dessa tider?
_________________ Nils Erixon |
![]() |
Bilder o videos
Super Touring
|
1261 besök totalt |