Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Hål i insugskanalen
868 besök totalt
holmsjon
Umeå
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Hål i insugskanalen

Har ett problem då jag råkade porta en aning för mycket och det blev hål mellan en insugningsvägg och pinnbultshål... Toppen är en aluminiumtopp och ett antal timmar har lagts ner på den så det känns som om jag hellre försöker laga än börja om från början!!!

Finns det något bra "spackel" för detta? Kemisk metall har jag hört sitter bara en stund och enligt en annan tråd nämns båtspackel??? Måste jag söka upp någon verkstad som kan TIG-svetsa ihop den???

Bromma
Här sen Feb 2003

Re: Hål i insugskanalen

holmsjon skrev:
Har ett problem då jag råkade porta en aning för mycket och det blev hål mellan en insugningsvägg och pinnbultshål... Toppen är en aluminiumtopp och ett antal timmar har lagts ner på den så det känns som om jag hellre försöker laga än börja om från början!!!

Finns det något bra "spackel" för detta? Kemisk metall har jag hört sitter bara en stund och enligt en annan tråd nämns båtspackel??? Måste jag söka upp någon verkstad som kan TIG-svetsa ihop den???

Kan du inte borra upp bulthålet 2 mm och skjuta ner en hylsa med loctite på?
Göran Malmberg

Umeå
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Men du... det har jag aldrig tänkt på! Det måste ju ändå vara det enklaste. Svarvar man en hylsa i aluminium med presspassning så lär det bli en jämn och fin överlappning. Tackar för svaret!!!

Hål i insugskanalen
868 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande